پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
شعر و ادبیات از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه روابط کتاب‌محور ایران و هند است

سفیر هند در ایران، روابط ریشه‌دار تاریخی دو کشور را زمینه‌ مناسبی برای توسعه تعاملات فرهنگی دانست و گفت: کتاب‌های شعر و ادبیات داستانی برای همکاری مناسب خواهند بود.

 گدام دارمندرا، سفیر هند در ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره زمینه‌های مشترک همکاری فرهنگی با ایران عنوان کرد: روابط فرهنگی و تاریخی بسیار قوی میان دو کشور ایران و هند وجود دارد؛ حتی تا چندی پیش در دادگاه‌ها و برخی مراکز دولتی هند از زبان فارسی استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: ظرفیت درخوری در بازار کتاب هند وجود دارد و انتظار می‌رود که همکاری‌های میان دو کشور ایجاد شود تا این بازار برای کتاب‌های ایرانی تقویت شود.

سفیر هند در ایران با اشاره به اینکه کتاب‌های شعر و ادبیات داستانی برای همکاری مناسب خواهند بود، گفت: این کتاب‌ها معمولا در دانشگاه‌ها و مراکزی در هند که زبان فارسی در آن آموزش داده می‌شود، مورد علاقه و استفاده خواهد بود.

به گزارش ایبنا؛ گدام دارمندرا، سفیر هند در ایران و یاسر احمدوند،‌ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش درباره تقویت روابط فرهنگی کتاب‌محور و حضور کشور هند در سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان مهمان ویژه دیدار و گفت‌وگو کردند.

احمدوند در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی روابط فرهنگی ایران و هند،بر تقویت روابط فرهنگی دو کشور تاکید و اظهار امید‌واری کرد با نگاه ویژه سفیر و نخست وزیر کشور هند، علاوه بر توسعه روابط سیاسی و اقتصادی، روابط فرهنگی نیز ارتقا پیدا کند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فرصت ویژه‌ای برای آشنایی مردم ایران با ظرفیت‌های فرهنگی هند خواهد بود. علاقه‌مندیم موافقت هند را برای حضور در این رویداد به‌عنوان مهمان ویژه دریافت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها