دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
«درمانگاه ازدواج» حاصل پژوهش‏‌ها درباره ازدواج‌های موفق و ناموفق است

«درمانگاه ازدواج» حاصل همان پژوهش‏ها درباره ازدواج‌های موفق و ناموفق است و نتیجه برای درمانگران فرآیند ارزیابی شسته­ و رفته و یک برنامه درمانی پژوهش‌بنیان شده است.

عباس موزیری مترجم «درمانگاه ازدواج: زوج ­درمانی دانش ­بنیان» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بیان کرد: دکتر جان گاتمن و همسرش جولی گاتمن از پژوهشگران برجسته حوزه زوج­ درمانی هستند که سال­‌ها زوج­‌ها را در آزمایشگاه عشق مطالعه کرده­‌اند. «درمانگاه ازدواج» حاصل همان پژوهش‏ها درباره ازدواج‌های موفق و ناموفق است و نتیجه برای درمانگران فرآیند ارزیابی شسته­ و رفته و یک برنامه درمانی پژوهش‌بنیان شده است.

او ادامه داد: زبان شیوا و دور از اصطلاحات فنی این زوج همواره کتاب­هایشان را برای خوانندگان خواندنی ­تر کرده است. هدف گاتمن از نگارش کتاب این است که درمانگران را به ابزارهایی مجهز کند تا مهارت­های اصلی را که سنگ‌بنای ساخت و تقویت رابطه دوستانه زوج‌هاست به آنان بیاموزند.

به گفته موزیری، این کتاب پژوهش­ بنیان برای کاربست درمانگران و متخصصان حوزه زوج­ درمانی نگارش شده است که با کاربست روش­‌ها، فنون، تمرین‌­ها بتوانند به درمان‌جویان خود کمک کنند تا ازدواج­شان را بر مبنای اعتماد و تعهد بنا کنند. افرادی که از این کتاب بهره می­‌جویند حتماً باید دانش پایه روان­شناسی و مشاوره و آموزش­‌های اولیه مربوط به زوج و خانواده را داشته باشند.

او با بیان اینکه با توجه به پیچیده­ تر شدن جوامع و تعارض‌­هایی که بین زوج‌­ها و خانواده­‌ها ظهور کرده و با هدف صیانت از نهاد خانواده آشنایی با رویکردهای جدید، علمی، و کاربردی در این حوزه، وجود کتابی با رویکرد کاملاً رفتاری و مهارت ­محور نیازی اساسی برای درمانگران به شمار می‌­آید افزود: این کتاب با رویکردی پژوهش­ بنیان و ارائه فنون و تمرین‌­های ساده ابزاری دقیق، گام­ به­ گام، و کاربردی در اختیار درمان گران قرار می‌­دهد تا درمان جویان خود را به تغییر رفتار با یکدیگر و بازسازی و غنی ­سازی رابطه زناشویی، عاشقانه، و جنسی­‌شان ترغیب کنند.

موزیری در پایان بیان کرد: از آن جایی که یکی از مهم­ترین شعارهای دکتر گاتمن آن است که عشق از طریق گفت‌­وگو ایجاد می­‌شود پیشنهاد می‌­کنیم هم درمانگران و هم زوج­‌ها کتاب­‌های «هشت گفت­‌وگو برای تجربه عشق پایدار» و «هفت خان رابطه زناشویی کارآمد» را در کنار این کتاب مطالعه کنند و با انجام تمرین­‌ها، آزمون‌­ها، و گفت‌­وگوهایشان رنگ و بویی تازه به زندگی زناشویی خود ببخشند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها