شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
بررسی ادبیات مدرن و پست مدرن در «هشت مقاله»

انتشارات سزاوار كتاب«هشت‌‌ مقاله در ادبیات، غزل مدرن و پست‌مدرن و نقد کتاب» نوشته محمود طيّب شاعر ،پژوهشگر خوزستانی را منتشر کرد.

محمود طیب، نویسنده خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خوزستان، درباره کتاب «هشت مقاله» بیان کرد: این کتاب به موضوع ادبیات و غزل معاصر می‌پردازد. مقالات به ترتیب تاریخ تحولات غزل و شعر معاصر تنظیم شده است. این تحولات به‌گونه‌ای از دهه‌ چهل در بستر غزل نو آغاز شد و تا پایان دهه‌ 80 و ظهور جریان موسوم به غزل پست مدرن، ادامه یافت؛ این تحولات همچنان در چند شکل و گونه جریان دارد.
 
طیب با اشاره به تشریح یکی از مقالات کتاب عنوان کرد: این مقاله  به نقد و آسیب‌شناسی علمی کتاب «علوم و فنون ادبی دوره متوسطه دوم تحصیلی» نشر دفتر برنامه‌ریزی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش که به انبوه مشکلات علمی و ساختار کتاب پرداخته شده، اختصاص دارد. این مقاله پیش از این در مجله‌ی رشد آموزش زبان و ادب فارسی دفتر انتشارات و فناوری آموزشیِ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی زیرنظر وزارت آموزش و پرورش به چاپ رسیده است.
 
 این مدرس دانشگاه اظهار کرد: کتاب هشت مقاله با شمارگان 1000 نسخه در 292 صفحه و با قطع وزيري چاپ و منتشر شده است و همچنین اثر جدیدم با عنوان بررسی «ساختاری و محتوایی غزل دفاع مقدس» در مرحله چاپ قرار دارد.
 
به گزارش ایبنا؛ طیب تالیف کتاب‌های «پرانتز باز... بنویس عشق»، «تو را شنیدم روزی که اتفاق افتادی»، «مدرنیسم و پست مدرنیسم در غزل امروز ایران» و شماری آثار و مقالات دیگر را در کارنامه پژوهشی خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها