چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
رونق کسب و کار صحافان نسبت به دو سال اخیر/ افزایش 30 درصدی قیمت مواد اولیه صحافی

به گفته رئیس اتحادیه صحافان با وجود افزایش 30 درصدی قیمت مواد اولیه صحافی اما کسب و کار صحافان در اسفند ماه امسال نسبت به دو سال گذشته رونق خوبی داشته است.

جلیل غفاری رهبر، رئیس اتحادیه صحافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به روند کسب و کار صحافان در ماه‌های پایانی سال، گفت: خوشبختانه طی یکی دو ماه پایانی سال همیشه حجم سفارشات صحافان افزایش پیدا می‌کند و امسال نیز نسبت به دوسال گذشته که کرونا شیوع پیدا کرده بود، وضعیت کسب و کار بهتر است.
 
وی با اشاره به تعاملاتی که با برخی از اصناف این حوزه در این روزها داشته است، ادامه داد: در این میان اگرچه قیمت مواد اولیه طی یکسال اخیر رشد زیادی داشت و شرایط کار را برای صحافان سخت کرده بود اما حجم سفارشات خوب بوده است.
 
غفاری رهبر افزود: البته در سال‌های قبل بسیاری از ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی برای کتاب یا سررسید اقدام می‌کردند اما این دو – سه سال سفارشات بسیار کم شده است و گویی جامعه و اصناف توانسته‌اند خود را با شرایط کرونایی وفق دهند.
 
وی با بیان اینکه بالا رفتن قیمت مواد اولیه موجب کاهش برخی از سفارش‌ها شده است، گفت: در زمینه تامین مواد اولیه صحافان مثل چسب صحافی سرد و گرم و مقوا به طور میانگین ما شاهد 30 درصد افزایش قیمت بودیم که شرایط کار را برای همکاران سخت کرد.
 
به گفته رئیس اتحادیه صحافان، با توجه به اینکه در دو هفته پایانی سال به سر می‌بریم بخش زیادی از سفارش‌گیری‌ها در حال انجام است و امیدواریم روزهای آخر سال برای همکاران ما با رونق اقتصادی بیشتری همراه باشد.
 
غفاری رهبر همچنین با پیش‌بینی وضعیت کسب و کار صحافان در سال پیش رو نیز توضیح داد: همه چیز به شرایط کلان اقتصادی بستگی دارد ما مثل همیشه امیدوار به بهبود شرایط و مناسب شدن محیط کسب و کار و شرایط اقتصادی هستیم زیرا اگر به صورت کلان همه چیز حل شود، کارها نیز رونق پیدا می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها