سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
تاکید دریادار سیاری بر انعکاس فعالیت‌های ارتش در قالب پژوهش

معاون هماهنگ‌کننده آجا، با تاکید بر لزوم انعکاس مجاهدت‌ها، عملیات‌ها و جانفشانی‌های ارتش در طول 40 سال انقلاب اسلامی، گفت: متاسفانه تاکنون در این زمینه‌ها کم کار شده و جای کار بسیار دارد. این کاستی یک واقعیت است.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده آجا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره اهمیت انجام پژوهش‌ درباره فعالیت‌ها و مجاهدت‌‌های ارتش و انعکاس آن در قالب محتوای مکتوب، بیان کرد: اگر عمر 40 ساله انقلاب را دنبال کنیم، در ارتش جمهوری اسلامی ایران، موارد بسیاری برای انجام پژوهش و انعکاس آن در قالب کتاب وجود دارد؛ از زمان انقلاب، دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس.
 
وی ادامه داد: انعکاس مجاهدت‌ها، عملیات‌ها و جانفشانی‌های ارتش در طول این 40 سال، پرداختن به خانواده‌های نظامیان که سال‌های سال همسر و پدرشان از آن‌ها دور بوده و روزگاری که در آن ایام بر آن‌ها گذشته،‌ ساخت تجهیزات، خودکفایی و روی پای خود ایستادن، رزمایش‌ها و آمادگی رزمی و نمایش اقتدار ازجمله موارد متعددی است که قابل پژوهش بوده و اگر روی آن‌ها کار شود، می‌توان ادبیاتی از آن تولید کرد که به‌عنوان مدیریت دانش، برای اکنون و نسل‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.
 
امیر دریادار سیاری، گفت: به‌نظر من متاسفانه تاکنون در این زمینه‌ها کم کار شده و جای کار بسیار دارد. این کاستی یک واقعیت است که در زمینه‌ تولید فیلم، عکس و مستندسازی سوابق از قبل، حین و پس از دفاع مقدس نیز مصداق دارد. در دفاع مقدس خیلی کم از این عواملی که می‌تواند فعالیت‌ها را نشان دهد، بهره بردیم.
 
روایت مجاهدت‌های ارتش از زبان مقام معظم رهبری

معاون هماهنگ‌کننده آجا، افزود: همکاران ما در بخش‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران، کارها و فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند که نمونه آن تدوین و انتشار کتاب «مجاهدت ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس» است. این کتاب از زبان مقام معظم رهبری، مجاهدت‌های ارتش را از روز نخست جنگ که شرایط مطلوبی از نظر نیروی انسانی، آمادگی نظامی و تجهیزات نداشتیم را به تصویر می‌کشد. در حالی‌که تنها 19 ماه و هشت روز از انقلاب گذشته بود، جنگ آغاز شد. شرایط موجود باعث شد که دشمن گمان کند که می‌تواند در هفت روز به پایتخت برسد و بر کشور مسلط شود. در این وضعیت چیزی جز غیرت، شرف، ولایت‌مداری و دینداری در مقابل دشمنی که همه‌جانبه حمایت می‌شد، موجب پیروزی ما نشد.
 
وی تصریح کرد: تولید این کتاب یک کار خوب و بسیار ارزشمند است که می‌تواند به‌عنوان یک کتاب مرجع و معیار، در موارد و جاهای مختلف مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
امیر دریادار سیاری در پایان گفت: امیدواریم این حرکتی که در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران شتاب پیدا کرده، روزبه‌روز بر سرعت و شتاب آن افزوده شود و بیشتر بتوانیم به این پژوهش‌ها بپردازیم و نتایج آن‌را در قالب محتوای فاخر و به‌عنوان سندی برای امروز و آیندگان ارائه کنیم.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط