جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
​رضانیا معلم: مردم همیشه ما را در صحنه‌های فرهنگی غافل‌گیر می‌کنند/ ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش فروش داشتیم

اباذر رضانیا معلم، مدیرمسئول انتشارات کتاب کوله‌پشتی اظهار کرد: من و همکارانم نگران برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب بودیم و فراموش کرده بودیم که مردم همیشه ما را در صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی غافل‌گیر می‌کنند و شگفتی‌ساز می‌شوند.

اباذر رضانیا معلم با اشاره به نخستین سال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: همیشه هر تغییری همراه با نگرانی است و جابه‌جایی مکان برگزاری نمایشگاه کتاب نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین من نیز مانند سایر همکارانم نگران برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب بودم و فراموش کرده بودم که مردم همیشه ما را در صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی غافل‌گیر می‌کنند و شگفتی‌ساز می‌شوند.

وی ادامه داد: به نظرم شهر آفتاب فضای بسیار خوبی دارد و در درازمدت می‌تواند به مناسبت‌ترین مکان برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تبدیل شود. تلاش خیلی خوبی از سوی شهرداری برای ساخت این مکان انجام شده است و امیدوارم به زیرساخت‌های آن توجه بیشتری شود، چراکه شهر آفتاب پتانسیل بهتر شدن را دارد.

مدیرمسئول انتشارات کتاب کوله‌پشتی در توضیح فعالیت‌های انتشاراتش اظهار کرد: ما در یک سال گذشته حدود ۹۰ عنوان کتاب پرفروش جهانی را ترجمه کردیم و همگی برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شدند، به همین دلیل مردم استقبال خیلی خوبی از انتشارات ما داشتند و فکر می‌کنم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش فروش داشتیم.

وی افزود: مهدی نمازی، شریک تجاری در کانادا، کتاب‌های روز دنیا را رصد می‌کند و بعد انجام کارهای مربوط به کپی‌رایت، کتاب‌ها را به مترجم می‌سپاریم و سپس وارد بازار می‌کنیم تا مخاطبان حوزه ادبیات بتوانند کتاب‌های روز دنیا را مطالعه کنند. ما در بحث کپی‌رایت خیلی خوب عمل کرده‌ایم و حتی توانستیم حق ترجمه آثار نویسنده‌ای را که سال گذشته برنده جایزه نوبل شده بود بگیریم و با او قرارداد رسمی ببندیم. همچنین برای کتاب‌های دیگری که منتشر می‌شوند مانند «ده روز با داعش» و «فانوس دریایی» نیز توانستیم با نویسنده قرارداد رسمی امضا کنیم. این‌ها موارد اخلاقی و ضروری در حوزه نشر است که متأسفانه در کشور ما کمتر رعایت می‌شود.

 

 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها