چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
قول‌های مساعد نماینده مجلس درخصوص تجهیز کتابخانه «خیام حاضرمیل» دهلران

ایلام-نماینده حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی درخصوص ساخت و تجهیز کتابخانه «خیام حاضرمیل» شهرستان دهلران قول‌های مساعد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نماینده شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی، به منظور بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران، از کتابخانه خیام روستای حاضرمیل بازدید کرد و درخصوص ساخت و تجهیز آن قول‌های مساعد داد.

در این دیدار سرپرست کتابخانه‌های عمومی دهلران با اشاره به نقش کتابخانه خیام روستای حاضرمیل در آموزش و توسعه مهارت‌های اهالی روستا و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و همچنین بیان مشکلات مربوط به کمبود فضای این کتابخانه، خواستار مساعدت در جهت ساخت ساختمان جدید این کتابخانه شد.

حیدری از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد و گفت: با توجه به محروم بودن منطقه، انتظار می‌رود با حمایت مسئولان به ویژه نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه، این کتابخانه نیز به یکی از ارکان توسعه فرهنگی شهرستان تبدیل شود.

علیزاده نماینده شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اهمیت مطالعه گفت: کتاب دریچه‌ای است به سوی جهان شگفت انگیز علم و معرفت و مطالعه راهی است بسیار ساده و عملی برای پرورش استعدادهای خدادادی انسان و آموزش علوم و فنونی که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی کند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم مطالعه را در انسان به صورت عادت درآوریم، دیگر ارتباط او با جهان دانش و آگاهی سخت نخواهد بود و بدون هیچ زحمت و مرارتی خواهد توانست از راه مطالعه، درک و اندیشه خود را نسبت به جهان هستی رشد و تعالی بخشد.

علیزاده در این دیدار درخصوص ساخت و تجهیز کتابخانه خیام روستای حاضرمیل، با  پیگیری و تخصیص اعتبار لازم از طریق خیرین و یا شرکت های خصوصی، قول مساعدت داد و ضمن بازدید از این کتابخانه و گفت‌وگو با اعضاء این کتابخانه از نزدیک در جریان فعالیت ها و مشکلات آن قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها