پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع نمازگزاران مسجد میثم تهران حاضر شد

محمدمهدی اسماعیلی در جمع نمازگزاران مسجد میثم تهران گفت: امروزه به برکت حضور و پشتیبانی مردم، دولتی انقلابی و مکتبی مدیریت اجرایی کشور را بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ شامگاه چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه که به مناسبت دهه مبارک فجر در جمع نمازگزاران مسجد میثم تهران حضور یافته بود، پس از دیدار چهره به چهره با نمازگزاران این مسجد به ایراد سخنرانی پرداخت.


اسماعیلی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اندیشمندان بسیاری درباره علل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) سخن گفته اند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی پدیده بزرگ و بی نظیر دوران معاصر به شمار می‌رود چرا که معادلات جهانی در زمان پیروزی انقلاب به گونه ای بود که همه حکومت ها برای بقا نیازمند اتکا به یکی از دو قدرت بزرگ شوروی یا آمریکا بودند به همین اساس باید گفت، انقلاب اسلامی پدیده شگفت انگیز برای جهانیان است.

وی افزود: رژیم پهلوی متحد جدی و ژاندارم آمریکا در منطقه بود، از سوی دیگر رژیم شاه در سال های نخست دهه پنجاه همه حرکت های مقطعی مخالفان را سرکوب کرده بود، در چنین شرایطی ایجاد تغییر در رژیم پهلوی خیلی دشوار به نظر می رسید.
اسماعیلی یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی را باید با در نظر گرفتن چنین شرایطی تحلیل کرد. شرایطی که در آن، شاه مخلوع بی پرده از تک حزبی شدن کشور سخن می گفت و  اختناق به اوج خود رسیده بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جوانان امروز که دوره پیش از انقلاب و رخدادهای دهه شصت و هفتاد را تجربه نکرده اند، امروز در مقابل امواج تروریسم رسانه ای غرب قرار گرفته اند که رژیم پهلوی را تطهیر می کنند اما باید نسبت به دیکتاتوری رژیم شیطانی و سرکوبگر پهلوی پدر و پسر آگاه باشند.

وزیر فرهنگ با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در سال پنجاه و هفت گفت: نهضتی که امام(ره) در سال چهل و یک و همزمان با ایام فاطمیه آغاز کرده بود، در دهه پنجاه به نظر می رسید به خاموشی گراییده، اما در واقع آتشی زیر خاکستر بود. رحلت فرزند برومند امام(ره) ایران را تکان داد، به گونه ای که در چهلم آقا مصطفی خمینی همه ایران به پاخاست و رژیم، عناصر مهم مبارزاتی از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبعید کرد و با دست خود نهضت را به مناطق مختلف کشور گسترش داد و بدین ترتیب فضا برای پیروزی انقلاب مهیا شد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی حسینی البقاست، گفت: برپایی اربعین قیام مردم هر شهر در شهرهای دیگر، انقلاب را شهر به شهر و محله به محله گسترش داد و به نقطه پیروزی نزدیک کرد.

اسماعیلی یادآور شد: استقبال میلیونی از امام خمینی(ره) در دوازدهم بهمن سال پنجاه و هفت همه ناظران جهانی را شگفت زده کرد تا در نهایت انقلاب اسلامی با حضور توده های عمومی مردم باورمند به مکتب حسین بن علی(ع)،  حامی رهبری الهی و بهره مند از اماکن دینی همچون مساجد، هیئات، تکایا و حسینیه ها به پیروزی برسد؛ چنان که می توان گفت نام مبارک حسین بن علی(ع) این انقلاب را به پیروزی رساند.

وزیر فرهنگ با اشاره به رخدادهای پس از پیروزی انقلاب خصوصا جنگ تحمیلی هشت ساله گفت: همه دنیا از جمله دودمان منحوس پهلوی در دوران دفاع مقدس پشت سر صدام ایستاد تا انقلاب اسلامی نوپا و نوظهور مردم ایران را از بین ببرد اما این شجره طیبه با رشادت جوانان این مرز و بوم باقی ماند.

وی در پایان گفت: پس از دوران دفاع مقدس رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی علی رغم همه فراز و نشیب ها، به عنوان ناخدای بیدار کشتی انقلاب در دریای متلاطم توطئه ها، کشور را به پیش برده اند. امروز نیز به برکت حضور و پشتیبانی مردم، دولتی انقلابی و مکتبی مدیریت اجرایی کشور را بر عهده گرفته است و علی رغم توطئه های بی وقفه دشمنان، با همه وجود مشغول خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم است و به یاری خداوند انقلاب اسلامی از این گذرگاه هم عبور خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها