دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
اسناد  راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعیین تکلیف شد

سوابق و پرونده‌های راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سوی کارشناسان ارزشیابی اسناد اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملی ایران تعیین تکلیف شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سوابق و پرونده‌های راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مربوط به دوره زمانی 1374 تا 1396 ازسوی کارشناسان ارزشیابی اسناد اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملی ایران تعیین تکلیف شدند.

کارشناسان ارزشیابی اسناد اداره‌کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملی، بر اساس اجرای قانون و مقررات اسناد ملی ایران و برای تعیین تکلیف اسناد راکد دستگاه‌ها؛ سوابق و پرونده‌های راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را پس از بررسی و ارزشیابی، تعیین تکلیف کردند.

این اسناد راکد مربوط به مکاتبات، گزارش‌ها،‌ بازرسی از واحدها و ادارات کل تابعه استان ها می‌شود. همچنین این گزارش‌ها شامل حفاری و کاوش­های علمی باستان شناسی، مکاتبات مربوط به همکاری­‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه­‌های آثار باستانی در کشورها می‌شود که از سوابق راکد تعیین تکلیف شده این وزارتخانه به شمار می‌روند.

بر اساس آمار ارائه شده ازسوی اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد، حدود 176 هزار  و 400 برگ از اسناد ارزشمند و آرشیوی، تفکیک و به مخازن اسناد آرشیوی معاونت اسناد ­ملی ایران منتقل شد.

همچنین حدود 13 هزار و 560 برگ سوابق راکد و مختومه برابر مجوزهای عمومی و اختصاصی مصوب شورای اسناد ملی ایران، فاقد ارزش و امحایی تشخیص داده شد و از چرخه اداری آن وزارتخانه خارج شد. با اقدامات صورت گرفته، حدود 70 متر مربع  فضای بایگانی و اداری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آزاد و برای  بهره برداري مجدد، در اختيار آن وزارتخانه قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها