یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
تعیین ضرب‌العجل برای اجرای مصوبات در برخی استان‌ها/ ابلاغ بخشنامه ساعت کاری کتابخانه‌ها در نیمه دوم سال جاری

علیرضا مختارپور در جدیدترین یادداشت خود به دیدار و رایزنی با نمایندگان مجلس در خصوص پرداخت نیم درصد سهم شهرداری‌ها، تذکر به برخی مدیران کل استان‌ها برای تأخیر در اجرای مصوبات و تعیین ضرب‌العجل برای ارائه گزارش مدیران تا پایان آبان ماه و همچنین تأکید بر اجرایی کردن بخشنامه ساعت کاری نیمه دوم سال جاری پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ‌ایران (ایبنا) علیرضا مختارپور امروز،یکشنبه 27 مهر در دوازدهمین یادداشت خود در خصوص دیدار و رایزنی با نمایندگان مجلس درباره پیدا کردن راه حلی قانونی برای الزام شهرداری‌ها به پرداخت نیم درصد درآمدهایشان، توضیحاتی ارائه کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تلاش گسترده برای شناسایی مشکلات و تنگناها و یافتن راه حل‌های مناسب، قانونی و راهگشا برای رفع مشکلات نوشته است: در هفته‌های اخیر نیز ‌این تلاش به منظور تأمین بودجه و امکانات لازم برای سال آینده و همچنین یافتن راه حلی قانونی برای اجرای ماده 6 قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دایر بر الزام شهرداری‌ها به پرداخت نیم درصد درآمدها گسترش یافته و‌ اینجانب و همکارانم با حضور در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و دیدارهای جداگانه  با نمایندگان محترم مجلس در حال بیان وضعیت نهاد و ارائه پیشنهادهای مناسب هستیم.

وی در ادامه به تصمیمات و بخشنامه‌های متعدّدی که در طول ماه‌های گذشته برای برطرف کردن برخی مشکلات کتابداران اتخاذ شد اشاره و نوشته است: بخشی از‌این مصوبات به مرحله اجرا درآمد و متأسّفانه برخی از آنها به دلیل عدم اهتمام و توجّه و تلاش لازم در برخی استان‌ها با تأخیر مواجه شد.

مختارپور  نوشته است: از معدود مدیران استان‌ها که هنوز نتوانسته اند همّت لازم را برای اجرای مصوّبات به کار گیرند، برای آخرین بار درخواست می کنم خود را با شتاب لازم مدیریتی نهاد هماهنگ کنند. لذا معاونین نهاد ابلاغ کرده ام که حدّاکثر تا پایان آبان‌ماه گزارش‌های خود را درباره نحوه و میزان همکاری مدیران کل در اجرای بخشنامه‌ها اعلام کنند و پس از آن دیگر هیچگونه تعلل و سهل انگاری و تأخیر خصوصاً در امور اداری مربوط به کتابداران و همکاران پذیرفته نیست.

علیرضا مختار پور در‌این بخشنامه با اشاره به بررسی‌های به عمل آمده از طریق نظرسنجی و مطالعات میدانی و با توجه به تغییر فصل و به تبع آن تغییر افق در مناطق مختلف کشور و کاهش مراجعه کنندگان و‌ایجاد امنیت در کتابخانه‌ها و سایر موضوعات، ساعت کار شش ماهه دوم سال 1393 کتابخانه‌های عمومی کشور را به شرح زیر اعلام کرد و تمامی مدیران کل و روسای شهرستانها به اجرای دقیق‌این بخشنامه فراخوان.
متن کامل ‌این بخشنامه را (اینجــــا) بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها