دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
در جلسه هم‌اندیشی واگذاری نمایشگاه‌های استانی به تشکل‌های نشر چه گذشت؟

نخستین جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌های نشر درباره نحوه اجرا و واگذاری فعالیت بخش‌های مختلف نمایشگاه‌های کتاب استانی امروز (19خردادماه) در محل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاهش تصدی‌گری‌های این معاونت و واگذاری بخشی از آن‌ها به صنوف مرتبط است.

وی با بیان این‌که برپایی نمایشگاه های کتاب استانی یکی از وظایف این معاونت به شمار می‌آید، گفت: در طی جلسات شورای سیاستگذاری نمایشگاه‌های کتاب استانی که با ریاست سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، قرار شد که نقطه‌نظرات تشکل‌های نشر برای همراهی با همکاران اجرایی این معاونت احصا شود.

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به همین منظور، امروز (19 خردادماه) نخستین جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌های نشر درباره نحوه اجرا و واگذاری فعالیت بخش‌های مختلف نمایشگاه‌های کتاب استانی در محل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

امیرزاده افزود: جلسه مذکور حول دو محور «بازبینی جدید از آیین نامه‌ها و ضوابط اجرایی نمایشگاه‌های کتاب استانی» و «چگونگی واگذاری بخش‌هایی از وظایف مربوط به نمایشگاه‌های کتاب استانی به تشکل‌های نشر» برپا شد.

وی توضیح داد: در این جلسه، نقطه‌نظرات اغلب تشکل‌های نشر اخذ شد و قرار شد تا زمانی که یک مدل اجرایی مناسب درباره نمایشگاه‌های کتاب استانی، حاصل نشود، برپایی این جلسات ادامه داشته باشد.

امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از جمله حاضران این جلسه بود. وی در این نشست ضمن تاکید بر تهیه ضوابط و دستورالعمل جدید برای برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی، خواستار بازبینی امکان عرضه کتاب و مقررات شرکت ناشران در استان‌ها شد. 

وی از آمادگی این موسسه برای واگذاری و نحوه اجرای نمایشگاه‌های کتاب استانی به تشکل‌های نشر خبر داد و گفت: در این باره باید ملاحظات مربوط به واگذاری و نحوه اجرا توسط این تشکل ها در نظر گرفته شود تا این نمایشگاه‌ها دچار آسیب نشود.

در ادامه مراسم، نمایندگان تشکل‌های نشر درباره کم شدن میزان تخفیف، حضور ناشران معتبر، نحوه توزیع عناوین کتاب و ضوابط و مقررات ارایه کتاب و چگونگی همکاری تشکل‌های نشر در حوزه‌های مختلف دیدگاه‌های خود را اریه کردند. 

در این جلسه، با اتفاق‌نظر حاضران مقرر شد پیش‌نویس ضوابط حضور ناشران و نحوه حضور و همکاری تشکل‌های نشر در نمایشگاه‌های کتاب استانی تهیه و مورد تصویب قرار گیرد و به امضای عالی‌ترین مقام وزارت نیز برسد. 

نخستین جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌های نشر درباره نحوه اجرا و واگذاری فعالیت بخش‌های مختلف نمایشگاه‌های کتاب استانی با حضور امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی شجاعی‌صائین، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد، رجبعلی سالاریان، مدیر نمایشگاه‌های کتاب استانی، اسماعیلی راد، مدیر اتحادیه شرکت تعاونی ناشران (آشنا)، آموزگار، رییس هیات‌مدیره انجمن ناشران، متولی، رییس انجمن ناشران کتاب آموزشی، عرفان‌پور، عضو هیات‌مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و محسن عموشاهی و محمد خلج، مشاوران مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌ها برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها