دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
کتاب شاهرخ اورامی در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) رونمایی می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از رونمایی کتاب مرحوم شاهرخ اورامی، نویسنده و شاعر کردستانی در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) در مشهد مقدس خبر داد.-

قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع) متولی برگزاری بخش فرهنگ و ادبیات کردی رضوی است.

وی در ادامه گفت: این اداره با هدف تبیین و ترویج سیره نبوی و امام رضا (ع) به گردآوری و تدوین مجموعه اشعار مرحوم شاهرخ اورامی اقدام کرد و اکنون این مجموعه اشعار را در قالب یک کتاب ارایه کرده که قرار است در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع) رونمایی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان توضیح داد: شاهرخ اورامی از نویسندگان و شاعرانی بود که در حوزه‌های مختلف از وی آثار متعددی به چاپ رسیده است که از آن جمله می‌توان به یکی از آخرین آثار وی درباره جمع‌آوری شعر شاعران کردستانی ویژه امام حسین (ع) اشاره کرد.

میمنت‌آبادی افزود: شاهرخ اورامی علاوه بر سرودن شعر و انتشار کتاب در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز مشارکت و اجرای برنامه‌های متعددی را در صدا و سیمای مرکز کردستان بر عهده داشت و در این بخش نیز دارای سابقه بود. مرحوم شاهرخ اورامی در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و در جریان دیدار مقام معظم انقلاب با مدیران اجرایی استان به قرائت شعر پرداخت.

وی با بیان این‌که اختتامیه جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع) از شانزدهم تا بیست‌وششم شهریور به میزبانی استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود، عنوان کرد: فراهم آوردن زمینه‌های تعامل و تبادل نظر شاعران ایرانی با شاعران کشورهای کردزبان از دیگر اهداف برگزاری آیین رونمایی کتاب مذکور از سوی اداره ارشاد استان کردستان به شمار می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب در این استان خبر داد و گفت: در این راستا تفاهمنامه‌ای با موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران منعقد کرده‌ایم که منتظر عودت این تفاهمنامه هستیم. بلافاصله بعد از دریافت این تفاهمنامه به برگزاری جلسه‌های شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب استان کردستان اقدام خواهیم کرد.

میمنت‌آبادی افزود: نمایشگاه کتاب استان کردستان از سیزدهم شهریور تا ششم مهر میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط