شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
دختر کوچولو و فرمانده سبیلو به بازار کتاب می‌روند

واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی(کتاب‌های فندوق) کتاب «دختر کوچولو، فرمانده سبیلو» نوشته الهام مزارعی را با تصویرگری ارغوان خسروی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «دختر کوچولو، فرمانده سبیلو» نوشته الهام مزارعی در قالب 11 فصل به هم پیوسته ماجرای دخترکوچولویی را برای بچه‌های گروه سنی «ب و ج» بیان می‌کند که پدرش اسیر شده است و او تلاش می‌کند به هر نحوی شده او را نجات دهد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مامان گوشی تلفن را انداخت و مامان بزرگ را توی بغلش گرفت و بلند بلند گریه کرد و گفت: «بابا اسیر شده!»
من هم گریه‌ام گرفت و دویدم توی اتاقم و های های گریه کردم. اما یکهو یاد حرف بابا افتادم که می‌گفت تو دیگه بزرگ شدی، خانم شدی، باید مراقب مامانت باشی.
اشک‌هایم را پاک کردم و به این فکر کردم که بابا را باید نجات بدهم. توی اتاقم را همی‌رفتم و فکر می‌کردم و دوباره راه می‌رفتم و هی فکر می‌کردم. یکهو یاد تخته سیاهم افتادم...»
 
در بخش دیگری از کتاب «دختر کوچولو، فرمانده سبیلو» می‌خوانیم: «ظهر که برگشتم یک راست رفتم سراغ تخته سیاه. مامان توی آشپزخانه سرگرم بود. تا ناهار آماده بشود، فرصت داشتم بابا را پیدا کنم.
پیدایش کردم، توی اتاق سبیلو بود. از قیافه‌اش پیدا بود که سبیلو تا توانسته اذیتش کرده. انگار ده سال پیرتر شده بود.
به نظرم آمد نقشه فرار خیلی احمقانه بود. از عصبانیت موهایم را لای انگشتانم پیچ می‌دادم و محکم می‌کشیدمشان. بعد هم یک عالمه گریه کردم. مامان صدایم کرد...»
 
الهام مزارعی، نویسنده کودک و نوجوان، در سال 1358 در شیراز متولد شد و از 11 سال پیش فعالیت ادبی‌اش را شروع کرد. وی علاوه بر چاپ داستان‌های کوتاه در نشریه‌ها، عضو انجمن فرهنگی و هنری انگشت جادویی، در شهر شیراز است. الهام مزارعی در سال 1392 کتاب «مامن کله دودکشی» و در سال 1393 «گوانجی و سیصد و شصت درجه جادویی» را چاپ کرده است.
 
واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی(کتاب‌های فندوق) کتاب «دختر کوچولو، فرمانده سبیلو» را در قالب 60 صفحه با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و قیمت 45 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها