پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
طرح گفت‌وگوهای فلسفی از ادبیات کودک

توماس وارتن برگ، استاد دانشگاه ماساچوست، در کتاب «ایده‌های بزرگ برای بچه‌های کوچک» از ادبیات کودک برای آموزش فلسفه به آنان کمک گرفته است. این اثر از سوی انتشارات شهرتاش منتشر می‌شود.

فرزانه شهرتاش، مدیرمسوول این انتشارات، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به اخذ کپی‌رایت این اثر از ناشر اصلی، از انتشار آن در فروردین سال جاری خبر داد.

وی این کتاب را شامل روش تدریس برای آموزگاران فلسفه برای کودکان برشمرد و گفت: این اثر هشت داستان از ادبیات کودکان را دستمایه قرار داده، روش آموزش فلسفه به کودکان از طریق آنها را بیان می‌کند.

ویراستار این کتاب، شیوه «وارتن برگ» را متفاوت با دیگر همتایانش دانست و گفت: بسیاری از مدرسان فلسفه برای کودکان معتقدند که باید داستانی را برای این کار خلق کرد، اما او بر این باور است که با استفاده از برخی داستان‌های ادبیات کودکان نیز می‌توان به چنین هدفی دست یافت.

شهرتاش ادامه داد: وی در این کتاب هشت داستان که از مضمون‌های فلسفی برخوردار بودند را انتخاب و دلایل محکمی را برای انتخابش ذکر کرد. وارتن برگ سپس به طرح گفت‌وگوی فلسفی از طریق این داستان‌ها و شیوه مطرح کردن در کلاس برای مربیان می‌پردازد.

به گفته وی، این نویسنده هر داستان را به یکی از حوزه‌های فلسفی ربط داد. این کتاب را می‌توان الگویی برای کارشناسان کشورمان برشمرد که با استفاده از آن بتوانند از داستان‌های ایرانی، برداشت‌هایی فلسفی را به کودکان ارایه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط