چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
معرفی آثار برگزيده كتاب سال از صورت كلي و محدود خارج شود

ابوالقاسم اسماعيل‌پور نويسنده شايسته تقدير بيست‌و‌هشتمين جايزه كتاب سال با بيان اينكه اطلاع‌رساني درباره برگزيدگان كتاب سال و جشنواره‌هاي معتبر، كلي و محدود است، بر لزوم توجه به معرفي و نقد اين آثار در رسانه‌ها تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ابوالقاسم اسماعيل‌پور، نويسنده شايسته تقدير بيست‌و‌‌‌هشتمين جايزه كتاب سال در پاسخ به اين سوال كه "چه پيشنهادي براي معرفي بهتر آثار برگزيده در جشنواره‌هاي معتبر داريد"، گفت: راه‌هاي معرفي كتاب‌ها در رسانه‌ها خيلي كم است. اين كتاب‌ها در حد خيلي محدود، در گوشه‌اي از صفحات روزنامه‌ها ديده مي‌شوند؛ در حالي كه به محتوا و كيفيت اين آثار بايد توجه جدي‌تري شود تا اهل كتاب و دانشجويان با آن مواجهه علمي‌تري داشته باشند.

وي درباره جايگاه كتاب «ادبيات گنوسي» در روند تحقيقات ادبي و عرفاني توضيح داد: جنبه تازه كتاب ادبيات گنوسي، موضوع عرفان در صدر مسيحيت است. در اين كتاب آثاري براي اولين بار معرفي شده كه به انجيل‌هاي گنوستيگ معروفند.

اين استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي افزود: براساس كشفيات جديد علاوه بر چهار انجيل رسمي،‌ انجيل‌هاي ديگري پيدا شده‌اند كه حقيقي‌اند، مانند انجيل حقيقت و انجيل توماس.

اسماعيل‌پور خاطرنشان كرد: تحقيقات اين كتاب مي‌تواند بخشي از جريان تحقيقات ادبي و عرفاني را زير رو رو كند و به عرفان از ديدگاه تازه‌تري بنگرد و نمونه‌هاي آثار عرفان مسيحي در اين كتاب با عرفان ايراني و اسلامي هم بررسي تطبيقي شود.

كتاب «ادبيات گنوسي» سال گذشته(88) در 499 صفحه از سوي نشر اسطوره منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط