چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷
جايزه جهاني كتاب سال به نظرات غيرمسلمانان احترام مي گذارد

والنتينو كوتيني، شب گذشته (۱۹ بهمن) در حاشيه مراسم جايزه جهاني كتاب سال از برنامه‌هاي مشترك انستيتو پونتیفیکال با مركز تحقيقات و مطالعات امام‌خميني(ره) خبر داد. وی جايزه جهاني كتاب سال جمهوري اسلامي ايران را به لحاظ توجه به مطالعات و تفكرات غيرايراني‌ها و غيرمسلمانان جالب توجه توصيف كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «اسرار غيب»(پژوهشي بر تفسير كبير فحر‌الدين رازي)، نوشته ميشل لاگارد، ‌برگزيده هجدهمين جايزه جهاني كتاب سال شد.

ميشل لاگارد، ‌استاد زبان عربي و تفسير قرآني در موسسه پونتيفيكال مطالعات عربي و اسلام‌شناسي رم است.

او در جامعه كشيشان سفيد عضو دارد و در سال 1996 فهرست و ضمائم تفسير كبير فخر‌الدين رازي،‌ در سال‌هاي 2000، ‌2001 و 2002 كل كتاب «الموافق» عبدالقادرجزايري را ترجمه كره است و مقالات و ترجمه‌هاي متعددي را در نشريات مختلف دارد.

والنتينو كوتيني، مدير انستيتو پونتيفيكال مطالعات عربي و اسلام‌شناسي، شب گذشته(سه‌شنبه، 19 بهمن) در مراسم اختتاميه جايزه جهاني كتاب سال، درباره اين كتاب گفت: اين كتاب مطالعه جامعه‌شناختي درباره رازهاي پنهان و مگوي الهي و تفسيري است از تفسير كبير فخر رازي كه ميشل لاگارد آن را به فرانسه نوشته است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اهميت توجه كتاب سال جمهوري اسلامي به مطالعات جهاني افزود: جايزه جهاني كتاب سال رويداد فرهنگي جالب توجهی در جهان است. اين جايزه براي ما غيرايراني‌ها و غيرمسلمانان از جهت اهميت دادن به تفكرات كشيش‌ها و كاتوليك‌ها و تعامل با مطالعات ما حايز اهميت است.

والنتينو كوتيني، مدير انستيتو پونتيفيكال مطالعات عربي و اسلام شناسي رم، در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار «ايبنا» درباره ترجمه و چگونگي برنامه‌هاي انستيتو نسبت به ترجمه كتاب گفت: براساس مذاکرات انجام شده، ممكن است اين كتاب به فارسي ترجمه شود و در حال حاضر نيز تعاملات مشتركي در این حوزه با مركز تحقيقات و مطالعات امام خميني(ره) صورت گرفته است.

كتاب «اسرارغيب»(پژوهشي بر تفسير كبير فحر‌‌الدين رازي)، نوشته ميشل لاگارد، ‌برگزيده هجدهمين جايزه جهاني كتاب سال از سوي انتشارات البراق در 647 صفحه منتشر شد.

ميشل لاگارد در سال 2005 جايزه شارجه-فرهنگ عربي را از سازمان يونسكو دريافت كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها