دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
تمامی اشعار ترابی کتاب می‌شود

سیدضیاءالدین ترابی، شاعر و منتقد، مجموعه تمامی اشعارش از سال 1349 تا 1388 را در یک دفتر منتشر می‌کند.\

ترابی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مجموعه تمامی اشعارم را که حجمی در حدود 800 صفحه دارد و سروده‌های من از سال 1349 تا 1388 را شامل می‌شود برای چاپ به ناشر سپرده‌ام.

وی با تاکید بر این موضوع که قالب تمامی این شعرها نیمایی، آزاد و سپید است اظهار داشت: این مجموعه هشت دفتر شعر من را دربرمی‌گیرد. علاوه بر آن بخش آخر کتاب را به سروده‌های منتشرنشده‌ام اختصاص داده‌ام.

«اضطراب در کعب دیواره‌های شیشه‌ای»، «گلوی عطش»، «از زخم‌های آیینه و چشم»، «در بی‌کرانه آبی»، «سرخ است پرنده و پرواز»، «از نام‌های حک‌ شده بر سنگ»، «سفر شعر» و «رویاروی رویا» عنوان مجموعه اشعار پیشین ترابی هستند که در این دفتر گرد آمده‌اند.

مجموعه اشعار ترابی در حال حاضر مرحله ویرایش نهایی را توسط نشر افراز طی می‌کند.

سید ضیاءالدین ترابی متولد 25 بهمن سال 1322 در زنجان و دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد زبان‌شناسی از دانشگاه تهران است.

از جمله آثار منتشر شده او می‌توان مجموعه شعرهای «اضطراب در کعب دیواره‌های شیشه‌ای»، «گلوی عطش»، «در بی‌کرانه آبی»، «از نام‌های حک شده بر سنگ» و «از زخم‌های آیینه و چشم» را نام برد.

ترابی همچنین کتاب‌هایی در زمینه نقد شعر داشته است که از میان این آثار می‌توان به «نیمایی دیگر»، «فروغی دیگر»، «سهرابی دیگر» و «پیرامون شعر» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط