یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴

سعيد تشكري اين روزها رماني با نان «پاريس، پاريس» را در حال انتشار دارد. به گفته تشكري وي در نگارش اين رمان مستنداتي از نظر دور مانده را مد نظر قرار داده كه در طرز تلقي بسياري از اقشار نسبت به تاريخ معاصر تاثيرگذار خواهد بود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تشكري درباره اين كتاب كه به زودي از سوي انتشارات «كتاب نيستان» منتشر مي‌شود، گفت: نخستين تحصيلكردگان فرنگ كه به ايران بازگشتند، دچار چالشي عظيم شدند و روشنفكران ما در اين دوران نيز از اين ماجرا مبرا نبودند.

وي با بيان اينكه هنرمند بايد از كنار وقايع تاريخ ايران ناگفته‌هايي ارزشمند را افشا كند كه شايد در طرز تلقي همه اقشار تاثيرگذار باشد، توضيح داد: درروند اين تحقيقات به خوبي پيداست كه تاريخ ما سرشار از ناگفته‌هايي است كه واقعا ارزش افشا شدن و واقع‌بيني را دارند. مثلا وقتي از واقعه كشف حجاب حرف مي‌زنيم، واقعا نمي‌دانيم كه قهرمان اصلي آن كيست. 

اين نمايشنامه‌نويس با توضيح درباره اينكه برخي اسناد تاريخي و شاهدان و عوامل زنده مستند نقشي مهم‌تر در روشن شدن وقايع ايفا مي‌كنند، گفت: در روند اين كار از رونامه‌هايي متعدد كه در آن روزگار منتشر مي‌شد، ‌مانند «نوبهار»، «بهار» و «شرق آفتاب» بهره گرفتم، ضمن آنكه در اين حوزه جغرافيا و آدم‌هايي كه از كنار اين ماجراها مي‌گذشتند، ‌بسيار قيمتي‌ترند. 

به گفته تشكري اين كتاب كه حدود 300 صفحه است، تا چند هفته آينده به چاپ مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط