شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹
اثر داستاني تازه حسين يعقوبي به نمايشگاه مي‌رود

«امشب نه شهرزاد»، نام رماني از حسين يعقوبي است كه توسط انتشارات مرواريد منتشر شد و در نمايشگاه كتاب ارايه مي‌شود. به گفته يعقوبي، ماهيت وقايع اين كتاب تراژيك است؛‌ ولي داستان كه به موقعيت انسان و نسبت او با درونيات و دنياي اطرافش در جامعه امروزي نظر دارد، با درونمايه‌اي از طنز سياه نوشته شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «امشب نه شهرزاد» از چند روز گذشته از سوي انتشارت مرواريد به چاپ رسيد.

يعقوبي كه سال گذشته مجموعه داستان «محرمانه‌هاي رومئو و ژوليت» را توسط همين انتشارتي روانه بازار كرد، درباره رمان تازه منتشر شده خود گفت: اين رمان داستاني رئال دارد و وقايع آن در تهران معاصر اتفاق مي‌افتد.

وي افزود: دستمايه اصلي اين داستان بخشي از روابط انساني و عاشقانه ميان آدم‌هاي جامعه اطرافمان است با اين نگرش كه ‌آنچه كه در ذهن افراد اتفاق مي‌افتد، و آنچه واقعا رخ مي‌دهد، تا چه حد با هم مغايرند.
 
اين مترجم اضافه كرد: لايه‌هاي زيرين مضمون اصلي داستان اين كتاب با تاثيرپذيري از بخشي از ديدگاه‌هاي يونگ نوشته شده و اينكه در روابط اغلب عاطفي و عاشقانه انسان‌ها بخشي كه طبق نظريه يونگ سايه است، آشكار مي‌شود. 

يعقوبي همچنين توضيح داد: راوي اين داستان كه اول شخص است، زني است كه همسرش فوت كرده و دارد خاطراتش را مرور مي‌كند. با اين مرور كم كم آدم‌هاي ديگر به ميان مي‌آيند كه هر كدام به نوعي درگيري‌هاي عاطفي و دروني دارند.

حسين يعقوبي، نويسنده، مترجم و نمايشنامه‌نويس است. 

نخستين كتاب او «نشان پنجم حماقت» نام دارد كه در سال 79 منتشر شد.

يعقوبي در سال 84 با داستان «تو مي‌ميري به همين سادگي» جايزه ادبي صادق هدايت را از آن خود كرد. 

«اژدهاي دگرانديش»/قصه‌هاي مدرن جن و پري/روزنه/1381، «تاريخ بشر از كج بيل تا هات ميل»/تاريخ جهان به طنز/13823، «مرگ در مي‌زند/منتخب نوشته‌هاي وودي آلن/چشمه/1384، «خرمگس و زن‌ستيز»/مجموعه داستان‌هاي طنز/1386/مرواريد، «قتل با عسل»/گزيده جملات قصار سياسي/علمي، فرهنگي/1387، «محرمانه هاي رومئو و ژوليت»/مجموعه داستان/1387/مرواريد، «تاريخ سينماي جهان1895-2007»/روزنه/1387و «هرج و مرج محض»/مجموعه طنز/مرواريد/1388، از ديگر آثار منتشر شده او به شمار مي‌آيند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط