سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹
«نوبت به نوبت آفتاب» به نمایشگاه می‌آید

نخستین مجموعه شعر سودابه مهیجی با عنوان «نوبت به نوبت آفتاب» توسط انتشارات آرام‌دل در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه می‌شود. سروده‌های این مجموعه به مضامین و موضوعات آیینی پرداخته‌اند.\

مهیجی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره نخستین مجموعه شعرش گفت: این مجموعه دربرگیرنده 40 قطعه شعر سروده شده در سال‌های 1384 تا 1388 و در قالب غزل است. در شعر به مضامین گوناگونی می‌پردازم اما ترجیح دادم نخستین مجموعه شعر خود را به سروده‌های آیینی‌ام اختصاص دهم.

وی درباره انگیزه‌اش از انتشار شعرهایش توضیح داد: هر شاعری علاقه‌مند است تا آثارش به‌صورت منسجم در اختیار مخاطب قرار گیرد؛ تازمانی‌که شعرهای یک شاعر در قالب کتاب منتشر نشوند مخاطب این شعرها پراکنده است.

مهیجی در پاسخ به این پرسش که «تا چه اندازه زبان غزل‌هایش امروزی است» اظهار داشت: غزل‌های من کاملا نئوکلاسیک هستند و زبان آن‌ها زبان امروزی و زبان معیار است.

وی درباره عواملی که می‌تواند در روند شعری یک شاعر تاثیرگذار باشد، گفت: هر شاعری در هر زمانی می‌تواند مجموعه شعرش را منتشر کند اما موفقیت او و جلب‌نظر مخاطبان شعر بستگی به تجربه آن شاعر در شعر و پختگی زبانش دارد. البته پیش از این، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار مطالعه و به ویژه مطالعه آثار کلاسیک و سپس مطالعه آثار معاصر است.

این شاعر در پایان یادآور شد: قرار دادن شعرها در معرض نقد و بررسی و آگاهی از جریان‌های روز شعر نیز می‌تواند در پیشرفت شعر یک شاعر موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط