چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۰
امامت؛ استمرار نبوت

چاپ نخست کتاب «امامت و امامان(عليهم‌السلام)» نوشته آيت‌الله ابراهيم اميني از سوی موسسه بوستان كتاب منتشر و روانه بازار نشر شد. اثر حاضر، موضوع امامت كه يكي از اصول مهم حياتي اسلام و ضامن پويايي دين و استمرار نبوت به حساب مي‌آيد را براي آشنايي جوانان به رشته تحرير درآورده است.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مساله امامت يكي از مهمترين و حياتي‌ترين مسائل اسلامي است و در اين زمان و همه زمان‌ها حضور مستمر داشته و خواهد داشت و در شوون مختلف زندگي كاملا تاثير دارد و مسووليت‌آفرين است. از همين رهگذر در احاديث فراواني، شناخت امام در هر زمان به عنوان يك وظيفه مهم اسلامي و از نشانه‌هاي ايمان به‌شمار رفته و ترك آن در حد ضلال و گمراهي معرفي شده است.

رسول خدا(ص) فرمود: «هر كس بدون امام بميرد به مرگ جاهليت مرده است.» و نيز فرمود: «هر كس بميرد در حالي كه امام خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهليت مرده است». ابن ابي‌يعفور گفت: «از امام صادق(ع) درباره حديث پيامبر(ص) كه فرموده: "من مات و ليس له امام فميتة ميتة جاهليه" سوالي كردم، كه آيا مراد مرگ در حال كفر است؟ فرمود: منظور مرگ در حال ضلالت و گمراهي است. عرض كردم: پس هر كس در اين زمان بميرد در حالي كه امام نداشته باشد به مرگ جاهليت مرده است؟ فرمود: آري.»

فضيل‌بن يسار از امام صادق(ع) روايت كرده كه رسول خدا(ص) فرمود: «"هر كس بميرد در حالي كه امامي نداشته است مرگ او مرگ جاهليت خواهد بود". فضيل به امام عرض كرد: آيا رسول خدا اين مطلب را فرموده است؟ امام فرمود: آري، به خدا سوگند. رواي عرض كرد: پس اگر كسي بميرد در حالي كه امامي ندارد به مرگ جاهليت خواهد مرد؟ فرمود: آري چنين است.»

كتاب حاضر كه ويژه جوانان نگارش يافته و مي‌تواند در اين باره به آنان كمك كند، كتاب در چهار بخش تنظيم شده است. «تعريف امامت و امتيازهاي امامان»، «عترت و اهل‌بيت(عليهم‌السلام) در قرآن و احاديث»، «معرفي امامان و ادله امامت»، «نصوص بر هريك از امامان»، «فضائل و مكارم اخلاق، علم و دانش، عبادت و سير و سلوك معنوي آن بندگان برگزيده الهي»، عناوين بخش‌هاي مختل اين اثرند. 

اين اثر جزو مجموعه عقيدتي «جوان و باورها» است با عنوان‌هاي خداشناسي، معاد، پيامبري و پيامبر اسلام، آشنايي با وظايف و حقوق زن، امامت و امامان(ع)، جوان و همسرگزيني به قلم روان حضرت آيةالله اميني است كه با سال‌ها انديشه‌ورزي در منابع و متون ديني و ارتباط دائمي با جوانان و تفكر در مسائل عقيدتي و تربيتي، چنين مجموعه‌اي را سامان داده است.

چاپ نخست «امامت و امامان(عليهم‌السلام)» در شمارگان 1500 نسخه، 412 صفحه و بهای 70000 ریال راهی بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط