سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۰
ارج‌نامه ناتل خانلري منتشر مي‌شود

رئيس مركز پژوهشي ميراث مكتوب از انتشار ارج‌نامه پرويز ناتل خانلري خبر داد. «تاريخ زبان فارسی»، «دستور زبان فارسی» و «فرهنگ تاريخی زبان فارسی» از جمله كتاب‌هاي خانلري است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، پنجمين دفتر از مجموعه ارج‌نامه‌هاي مرکز پژوهشي ميراث مکتوب به استاد پرويز ناتل خانلري اختصاص دارد و چهارمين مجموعه ارج‌نامه‌هاي اين مركز به استاد غلامحسين يوسفي اختصاص داشت که رونمايي از آن، تحت عنوان هفتاد و پنجمين نشست تخصصي با حضور خانواده اين شخصيت ماندگار برگزار شد.

به گفته اكبر ايراني رئيس مركز پژوهشي ميراث مكتوب، ارج‌نامه‌هاي بزرگان مجموعه‌‌اي است از نگرش و ديدگاه‌هاي اساتيد ارزشمند ايران زمين كه در قالب كتاب ارايه مي‌شود و مي‌توانيم اين ديدگاه‌ها و نظريه‌ها را به نسل جوان امروز معرفي كنيم تا با آثار بزرگان بيشتر آشنا شوند.

وي افزود: مقالات پژوهشي به محققان كمك مي‌كند و مي‌تواند راه‌گشاي خوبي براي فعاليت‌هاي تحقيقي به‌شمار آيد. ارج‌نامه ناتل خانلري پنجمين اين مجموعه است و مطالب بسيار باارزشي را دربردارد.

به گفته اين مقام مسوول، ميراث مكتوب در كنار چاپ و تصحيح متون كهن به اين نكته توجه دارد و درس‌نامه‌هايي را گردآوري كرده است. اين درس‌نامه‌ها مي‌تواند براي نسل آينده بسيار اثرگذار باشد و با بهره‌گيري از آثار آن‌ها مي‌توانيم همواره ياد بزرگان را گرامي بداريم.

وي به ارج‌نامه غلامحسين يوسفي اشاره كرد و گفت: در دو مجموعه مقالات اين ارج‌نامه، «برگ‌هايي در آغوش باد» و «كاغذ زر» دفاع يوسفي از حافظ، سعدي و فردوسي را نشان مي‌دهد و بيان ارزش‌هاي اين شخصيت‌ها در مجموعه مقالاتش موج مي‌زند. اين استنادها نشان مي‌دهد كه وي به متون مختلف اشراف داشته و توانسته بسياري از نسخه‌هاي خطي اين متن‌ها را با هم مقايسه كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط