دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۶
كيف الكترونيكي جاي كتاب‌ درسي را مي‌گيرد

رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش از الكترونيكي شدن محتواي 10 درصد كتاب‌هاي درسي ابتدايي به صورت آزمايشي خبر داد و گفت: در طرح توليد محتواي الكترونيكي، كيف الكترونيكي به جاي كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت آموزش و پرورش، دكتر محي‌الدين بهرام محمديان عنوان كرد: طرح الكترونيكي كردن محتوا براي نخستين‌بار در تاريخ آموزش و پرورش كشور و در قالب برنامه پنجم توسعه اجرا مي‌شود.

وی تصريح كرد:‌ بر اساس اين طرح، دانش‌آموزان به جاي كيف درسي انباشته از كتاب‌هاي درسي مختلف، «لپ‌تاپ» يا «نوت‌بوك» به همراه دارند و به جاي خواندن كتاب كاغذي، از محتويات «نوت‌بوك»‌هاي محدود الكترونيكي استفاده می‌کنند. 

معاون پژوهشي وزارت آموزش و پرورش هدف از اجرای این طرح را كاهش شمار كتاب‌هاي كاغذي دانش‌آموزان توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي دانست و اظهار داشت: لازمه اجراي موفقيت‌آميز اين طرح، اجراي آزمايشي آن است. اين امر توانايي و مهارت معلمان در آموزش محتواي الكترونيكي به دانش‌آموزان را بالا مي‌برد و همزمان دانش‌آموزان را براي اجراي طرح آماده مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط