شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۵
ديدگاه‌هاي فلسفي «ترنس استيس» درباره دين

جستاري در فلسفه دين با عنوان «زمان و سرمديت» نوشته «والتر ترنس استيس» با ترجمه احمدرضا جليلي از سوي انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز پخش كتاب‌هاي «پكتا»، كتاب زمان و سرمديت نوشته والتر ترنس استيس، در ميان آثار او و نيز در مجموعه آثار حوزه فلسفه دين، يكي از عميق‌ترين و در عين حال ناشناخته‌ترين آثار به شمار مي‌آيد.
 
استيس، در اين كتاب به دشوارترين مساله فلسفه دين يعني مساله ناسازگاري اشاره مي‌كند و از سوي ديگر، نمي‌تواند به يافته‌هاي عقل بي‌اعتنايي ورزد و آنها را به هيچ انگارد. او قادر نيست دعاوي ديني را به صرف معارضه با احكام عقل، تخطئه، طرد يا نفي كند.
 
از اين رو، در طي فصول كتاب، هم آراي كساني را رد مي‌كند كه تعارض دين و عقل را قبول ندارند، هم آراي افرادي را كه به ذم و تحقير عقل پرداخته‌اند و كساني را كه همان ذم و تحقير را متوجه دين كرده‌اند، نمي‌پذيرد. 

او ‌ در مقام رد آراي اين اين سه دسته، ژرف‌نگري و تيزبيني، قدرت تفكر و انصاف علمي را به حد كمال مي‌رساند و  آنگاه، او مانده است و دو اثر مطلوب كه با هم ناسازگارند و خودش در عين حال، به هر دو دل بسته است و جانب هر دو را عزيز مي‌دارد.

نخستين چاپ كتاب «زمان و سرمديت» توسط انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب در شمارگان 2000 نسخه، 348 صفحه و بهاي 38000 ريال توسط مركز پخش پكتا روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط