جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
رئیسی مغتنم؛ رئیس‌جمهور عزیز!

جواد کاموربخشایش، پژوهشگر و مولف ادبیات مقاومت در یادداشتی به شخصیت و خدمات رئیس‌جمهور شهید پرداخته است.

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - جواد کاموربخشایش، پژوهشگر و مولف ادبیات مقاومت: از روزی که به شما رأی دادم و تا روزی که برای اولین بار و آخرین بار دیدمتان دو سال و اندی فاصله نبود، اما در این میانه چیزهایی از شما آموختم که برای همیشه عمرم مفید خواهند بود. چیزهایی مثل صداقت، پایداری و ایستادگی و شکیبایی، خدمت صادقانه و صبوری و..


نمی‌دانم الان کجایید و چه می کنید. شاید از آن بالا به حال ماها می نگرید و تأسف می خورید. از اینکه همچنان گرفتار خرد و کلان امور دنیاییم و خبر از برون نداریم. شاید هم دغدغه برنامه های ناتمامتان ذهنتان را می رنجاند و یا شاید حواستان به مردمان چشم‌انتظاری است که جز تو برای حل مشکلاتشان امیدی نداشتند و امروز ناباورانه با چشم‌های اشک بار در حال بدرقه پیکر شما هستند.


آقای رئیسی!
شما واقعاً برای جامعه امروز ما مغتنم بودید جامعه‌ای که می‌رفت به‌واسطه زحمات و تلاش‌های شما و تیم‌تان بر مشکلات کپک زده و چندساله‌اش غلبه کند و بوی خوش و عطر آگین آرامش اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را با تمام وجود بچشد.


آقای رئیس‌جمهور مغتنم!
شما مصداق واقعی مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ بودید که در تمام دوره‌های مسئولیت‌تان با خدای خود عهد بستید راستین و صادقانه بر مردم خدمت کنید و در ازای این خدمات و زحمات تان انتظاری از کسی نداشته باشید. شما از این بابت مغتتنم بودید که روح تازه‌ای بر فضای جامعه پراکندید و ایمان و وفاداری به ولایت فقیه را در حرف و عمل معنا کردید.


رئیس‌جمهور خادم!
از روزی که در کسوت ریاست جمهور مردم ظاهر شدید همواره تلخ‌کامی‌ها و شماتت‌ها و تخریب‌ها و اهانت‌ها را به عشق خدمت بر مردم این دیار به جان خریدید و هر بار خواستم از شبکه‌های رسانه‌ای سراغ شما را بگیرم یقین داشتم در استانی یا شهری یا روستایی از ایران در حال خدمت به این مردم هستید. مردمی که به یقین قدردان شما و زحماتتان خواهند بود.


رئیس‌جمهور محبوب!
با تمام وجودم بر تو احترام و افتخار می‌کنم و امروز که در تشییع جنازه شما این همه جمعیت را می‌بینم بر خود می‌بالم که ملت ایران قدر زحمات و خدمات صادقانه‌تان را با چنین تشییع و بدرقه بی‌نظیری به جان خریدند و جسم شما را با احترام تمام بدرقه کردند اما نام و یادتان برای همیشه در قلب هایشان حک خواهد شد.


آقای رئیس جمهور محترم!
تاریخ انقلاب اسلامی کمتر رئیس‌جمهوری را به یاد دارد که مثل شما مردمی و محبوب باشد. خدمات و زحمات و جنس اقدامات‌تان از جنس فعالیت‌های شهید رجایی است شهیدی که عزیز بود و عزیز رفت و شما هم از رهبرمان همان لقب را دریافت کردی، لقبی که شایسته تو بود و عزت تو برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند. آخرین کلام رهبر درباره تو هم این بود: اللهم انا لانعلم منهم الا خیرا. که سه بار تکرار کردند.


آقای رئیسی!
آرزو می‌کنم روح بلندتان در آرامشی ابدی باشد و خستگی‌های چندساله‌تان از تن مجروحتان به در آید. حالا که آن بالا هستید هوای ما را هم داشته باشید. شهادت حق شما و شایسته شما بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها