دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
خاطرات سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش در حال تدوین

محمدمهدی بهداروند، پژوهشگر و مولف درباره کتاب در دست چاپش گفت: خاطرات سرلشکر امیر رحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در حال تدوین نهایی است..

محمدمهدی بهداروند، پژوهشگر و مولف درباره کتاب در دست چاپش به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: خاطرات سرلشکر امیر رحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در حال تدوین نهایی است.

او افزود: با اصرار زیاد موفق شدیم که توجه سرلشکر موسوی را جلب کنیم تا خاطراتش را بگوید و به همراه اسنادی که در دسترس بود برای چاپ آماده شود. ضمناً این خاطرات در انتشارات جمکران به چاپ خواهد رسید.

سیدعبدالرحیم موسوی در سال ۱۳۳۹ در قم متولد شد. او دانش آموخته دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش است و مدرک دکترای دفاعی را از دانشگاه عالی دفاع ملی اخذ کرده است. او از سال ۱۳۵۸ به ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوسته است.

سرلشکر موسوی در سال های دفاع مقدس در رسته توپخانه ارتش در جبهه های جنگ غرب در منطقه کردستان (در لشگر ۲۸ کردستان) و در جنوب غربی کشور (در گروه ۳۳ توپخانه نیروی زمینی ارتش) در استان خوزستان حاضر بود و در مجموع ۹۶ ماه -۸ سال- سابقه حضور در جبهه دارد. او در عملیات های والفجر ۴، والفجر ۹، بیت المقدس ۵، قادر، نصر و چند عملیات دیگر حضور داشت و از جانبازان سال های دفاع مقدس محسوب می شود.

پس از پایان جنگ در سال ۱۳۷۶ دوره دافوس را پشت سر گذاشت و دوره نظری دکترای مدیریت دفاعی را نیز در دانشگاه عالی دفاع ملی به پایان رساند.

از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۴ رئیس ستاد مشترک ارتش بود و در سال های ۱۳۸۷ تا سال ۱۳۹۵ جانشینی فرماندهی کل ارتش را بر عهده داشت. پس از آن از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می کرد.

در تاریخ ۳۰ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ عبدالرحیم موسوی با حکم مقام معظم رهبری از درجه سرتیپی به سرلشکری و سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد، او از این تاریخ جایگزین سید عطاءالله صالحی شد.

پس از آن در ۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری با حفظ سمت فرماندهی کل ارتش، به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء نیز منصوب گشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط