جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱

مسعود فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: هدف و ماموریت «به‌نشر» انتشار معارف اسلامی و دینی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و توجه به ارزش‌های ولایی در آثار خود است.

وی افزود: توجه به موضوع ادبیات دینی و آنچه که در مجموعه دین، ایمان، اخلاق، معارف، اعتقادات و دستورالعمل‌ها است می‌تواند مبنای تولید کتبی با رویکرد جوان‌پسند، روزآمد، کارآمد و نوآمد در قالب‌های ادبی مانند رمان، داستان و شعر شود.

نگارش رمان‌های ماجراجویانه ادبی برای نوجوانان را دنبال می‌کنیم

مدیر انتشارات «به‌نشر» با اشاره به اینکه بر اساس تجربه چندساله و رمان‌های شیرین در باب اهل بیت (ع)،توجه به ژانر نوجوان در ادبیات دینی رویکرد سال جاری این نشر است، گفت: نگارش رمان‌های ماجراجویانه برای نوجوانان در قالب‌های ادبی که از لحاظ قوت و صحت محتوا و تکنیک‌های ادبی سرآمد باشد، از مهمترین اهداف این انتشارات است.

وی ادامه داد: ۱۳۰ عنوان رمان در گروه سنی بزرگسال و نوجوان منتشر شده است، اما «اردو در قبرستان ژغاره»، «من و آقای همسایه» و «من ضامن» از جمله رمان‌های حوزه نوجوان است که بیشتر مطرح شد.

فرزانه با بیان اینکه در نظر دارد با کمک نویسندگان شهیر و نام‌آور، ژانرهای مختلف را برای حوزه نوجوان آماده کند، تصریح کرد: در دوره پساکرونا اقبال و استقبال مردم از حوزه کتاب جدی‌تر و گردش مالی صنعت نشر قابل توجه شد.

اگر ناشران به دنبال تولید زباله علمی نباشند، کتاب در زیست فرهنگی ما شناخته شده باقی خواهند ماند

وی ادامه داد: تعدد عناوین نیز باعث شده تا قدرت انتخاب مردم بیشتر شود؛ اگر ناشران به حقوق، وقت و هزینه خواننده احترام بگذارند و سفره خالی پهن نکنند، مغازه خالی نگشایند، رعد و برق بی‌باران نباشند و تولید زباله علمی نکنند کتاب به عنوان چیزی که ماندگار، بی‌جایگزین و ماندگار در زیست فرهنگی ما است شناخته شده باقی خواهد ماند.

مدیر انتشارات «به‌نشر» با بیان اینکه کتاب ریشه تمام اقدامات فرهنگی متنوع و متکثر شناخته شده است، عنوان کرد: استقبال مخاطبان هم در حوزه بزرگسالان و هم در حوزه کودک و نوجوان از این انتشارات بسیار گسترده بوده و امید است در سال‌های آینده این روند ادامه‌دار باشد.

وی تصریح کرد: بخشی از مسائل و چالش‌های فرهنگی در کشور به مسئله نوجوانان و چالش‌های آنان در رده نوجوانان مرتبط است و مسائل مختلف در کشور نشان داد که دشمن بر این نسل و رده سنی سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده است.

فرزانه ادامه داد: در سال جاری در انتشارات انقلاب اسلامی اولین رمان نوجوان منتشر شد؛ در فضیلت توجه به نوجوان هرچه گفته شود کم است و در این موضوع شکی وجود ندارد.

وی با اشاره به نحوه ارائه سوژه‌های داستانی به نوجوانان عنوان کرد: سوژه‌های داستانی باید به نحوی به نوجوانان ارائه شود که در مقایسه با آنچه که با ترجمه وارد ذهن او می‌شود و ذهن او را اغنا می‌کند پاسخگوی نیازها و روح ماجراجویانه آنان باشد.

امسال ۱۲۰ عنوان کتاب جدید توسط به‌نشر منتشر می‌شود

مدیر انتشارات «به‌نشر» ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ از سوی این انتشارات ۱۲۰ عنوان جدید منتشر خواهد شد که از این تعداد ۸۰ عنوان مرتبط با حوزه رمان نوجوانان و بزرگسالان خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش سهم رمان نوجوان در سال جاری در این نشر گفت: قطعاً تنوع و تعدد در این سبک از ادبیات را برای نسل نوجوان کشور خواهیم داشت.

فرزانه با به اشاره به تعداد عناوین موجود در غرفه این انتشارات در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران عنوان کرد: انتشارات «به‌نشر» با بیش از ۱۰۰ عنوان جدید، ۲۰۰ اثر پرفروش و در مجموع ۵۰ هزار عنوان در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها