چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
مردم درباره قیمت‌ کتاب چه نظری دارند؟

براساس نظرسنجی روز هفتم در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۷۲ درصد مردم از قیمت کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه راضی نبودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طرح نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه با هدف رفع مشکلات و بهبود فرآیندها براساس نظر مردم در مبادی ورودی نمایشگاه درحال اجرا است. ستاد برگزاری نمایشگاه، روزانه برشی از نتایج این پیمایش را منتشر می‌کند.

براساس این نظرسنجی نمره مردم به روز هفتم سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۷۲ از ۱۰۰ بوده است.

مردم در پاسخ به پرسش قیمت کتاب‌ها را چقدر رضایت‌بخش می‌دانید، حدود ۵۱ و نیم درصد خیلی کم، ۲۰ و ۶ دهم درصد کم، ۱۶ و نیم درصد متوسط، ۹ و ۳ دهم درصد زیاد و دو و یک دهم درصد خیلی زیاد اعلام کردند.‌

در مجموع می‌توان گفت که ۷۲ درصد مردم از قیمت کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه را رضایت‌بخش نمی‌دانستند.

همچنین سه درخواست مردمی شامل افزایش تخفیف ارائه شده توسط ناشران، ارائه‌بروشور برای معرفی غرفه‌های هر سالن و بیشتر شدن تعداد غرفه‌های ارائه خدمات رفاهی در حیاط بود که در این زمینه اقدامات ستاد برگزاری برای رفع مشکلات شامل پیشنهاد کمیته ناشران داخلی به پسرها برای افزایش تخفیف‌های ارائه شده، استقرار غرفه‌های سیار بیشتر برای ارائه خدمات در حیاط و مدیریت شلوغی‌هاژ موضعی برخی غرفه‌ها برای جلوگیری از ایجاد مشکل بود.

همچنین سه نقطه قوت روز هفتم، نصب کتیبه‌های بالای سر در هر غرفه، سهولت دسترسی به محل نمایشگاه با مترو و حضور غرفه‌های امانات در نزدیکی هر سالن بود. سه نقطه ضعف نیز محدودیت ساعت بازدید از نمایشگاه به‌خصوص صبح، قیمت زیاد کتاب برخی ناشران و شلوغی بیش از حد برخی غرفه‌ها بود.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت فرهنگی ناشران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها