جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
ایوب آقاخانی چه کتاب‌هایی می‌خواند؟

دو رمان و یک فیلمنامه کتاب‌های مورد توصیه ایوب آقاخانی است. او که دستی در نوشتن دارد، رمان «پرونده هری کبر» اثر ژول دکر که یک داستان پلیسی بسیار جذاب دارد را به عنوان اولین کتاب به خوانندگان توصیه کرد.

ایوب آقاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مورد کتاب‌هایی که برای خواندن به علاقه‌مندان توصیه می‌کند، گفت: این اواخر من یک رمان بسیار حیرت‌انگیز خواندم که به نظر من از لحاظ جاذبه‌های ساختاری، فرمال و روایی برای مخاطب عام جذاب است و از مخاطب خاص هم اصلاً غافل نیست. این کتاب «پرونده هری کبر» اثر ژول دکر است که یک داستان پلیسی بسیار جذاب دارد. شخصیت اصلی این رمان نویسنده جویای نامی‌ست که برای من بسیار جذاب بود و نویسنده بودن این شخصیت باعث شد، خیلی خوب درکش کنم. این نویسنده جویای نام، در مواجهه با استاد پیرخودش اتفاقاتی را روایت می‌کند که در دلش یک ماجرای بغرنج، پیچیده و پر از مسئله وجود دارد. این کتاب یک رمان طولانی بسیار خوشخوان است. از توصیه این کتاب پشیمان نمی‌شوم.

ایوب آقاخانی به عنوان دومین کتاب برای توصیه به خواندن بازهم یک رمان را معرفی کرد و گفت: رمانی که اخیراً چاپ شده با نام «شنای شبانه» نوشته مگان گلدین مضمون حیرت‌انگیزی دارد. این بانوی نویسنده یک ژورنالیست است و تجربه خبرنگاری خود را در قالب جمع‌آوری داده‌ها از جامعه تبدیل به رمان کرده‌است. این نویسنده کسی است که چندسال پیش رمان «اتاق فرار» او درجهان مطرح شد. این کتاب درباره یک هنرمند پادکست است که درباره پرونده‌های جنایی پادکست تولید می‌کند. بعد خودش درگیر یک ماجرای بغرنج می‌شود. این رمان را انتشارات کوله‌پشتی منتشرکرده است که در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران هم حضور دارد.

وی یک فیلمنامه را به عنوان سومین کتاب برای خواندن توصیه کرد و گفت: در انتشارات بنیاد سینمایی فارابی یک فیلمنامه به نام «مخمصه» با ترجمه‌ای روان وجود دارد که فیلم آن یکی از فیلم‌های محبوب من است. این فیلم اولین رویارویی رابرت دنیرو و آل پاچینو است که در سال ۱۹۹۶ به کارگردانی مایکل مان تولید شده است. این فیلمنامه را حمیدرضا گرشاسبی ترجمه کرده است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها