چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
مجموعه کتاب «پایه نشانه» در اردبیل رونمایی شد

اردبیل- مجموعه کتاب «پایه نشانه» اثر حجت مجرد در اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، حجت مجرد در این مراسم در محل شهر کتاب اردبیل با اشاره به جزییات این کتاب اظهار کرد: کتاب‌های «پایه نشانه یک و دو» جزو منحصر بفردترین کتاب‌ها در حوزه آموزش تئوری و عملی نشانه‌های تصویری در ایران هستند که کتاب اول حاوی مبانی نظری طراحی نشانه در ۱۴۰ صفحه رنگی است.

وی اضافه کرد: کتاب دوم نیز شامل مبانی عملی طراحی نشانه‌های تصویری در ۱۸۴ صفحه رنگی است که هر دو کتب نتیجه ۳۰ سال تجربه آموزش‌های تئوری و عملی مولف در مقاطع تحصیلی مختلف هنرستان و دانشگاه است.

این نویسنده هنرمند با بیان اینکه در این کتاب‌ها نمونه‌های تصویری موفق از آثار و مراحل شکل‌گیری اثر هنرمندان گرافیک ایران و جهان آمده است، بیان کرد: این کتاب برای دانش آموزان و دانشجویان رشته هنر و گرافیک و اساتید کاربرد دارد.

حجت مجرد، متولد ۱۳۵۲ در اردبیل و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، طراح ارشد گرافیک، معلم و مدرس دانشگاه، مدیرهنری و کیوریتور، دانشجوی دوره دکتری رشته پژوهش هنر تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنری است.

این نویسنده با داشتن نشان درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدرس کشوری در رشته تخصصی رشته گرافیک و برگزیده رویدادهای مختلف هنری در سطح داخلی و خارجی آثارش در بیش از ۵۰ عنوان کتاب چاپ شده است.

مجرد به عنوان رئیس دوره‌ای انجمن هنرهای تجسمی، عضو شورای سیاست‌گذاری، مشاور و دبیر اجرایی و هنری جشنواره های متعدد هنری در سالهای اخیر به نگارش تجربه های خود می پردازد که کتاب پایه نشانه از جمله آنهاست.

مجموعه کتاب نشر نشانه ابتدای سال جاری با موضوع طراحی نشانه‌های تصویری توسط انتشارات «فرهنگسرای میردشتی» منتشر و روانه بازار کتاب شده بود.

در پایان این مراسم که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از چهره های فرهنگی و هنری اردبیل حضور داشتند جشن امضا توسط نویسنده اثر برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها