یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
نمایشگاه کتاب یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ مطالعه است

زنجان- یک نویسنده زنجانی گفت: نمایشگاه کتاب یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ مطالعه است و موجب معرفی هرچه بهتر آثار شهرستان‌ها می‌شود.

محمدعلی بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان ضمن تقدیر از دست اندرکاران این رویداد بسیار بزرگ فرهنگی، افزود: اساساً کتاب وسیله‌ای است که به واسطه آن علم و دانش انسان‌ها حفظ می‌شودو افزایش می یابد.

وی افزود: سهم کتاب در انتقال دانش گاهی بسیار تاثیرگذار تر از ابزارهای دیگر همچون آموزش است در حالیکه آموزش هم از کتاب نشات گرفته است.

این نویسنده زنجانی با بیان اینکه جامعه باید رویکردش به سمت کتاب رویکرد جدی علاقه‌مندانه باشد، تصریح کرد: کتاب باید در سبد خانواده جایگاه ویژه و خاصی داشته باشد.

بیانی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ مطالعه است، گفت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در حقیقت از جمله بهترین راه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است و قطعاً حضور نویسندگان شهرستانی در این چنین رویدادهایی موجب انگیزه‌بخشی و همچنین معرفی آثار در سطح شهرستانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی به خصوص در حوزه نشر و کتاب؛ موجب برانگیختگی فرهنگی جامعه خواهد شد.

بیانی با اشاره به اینکه کتاب امروزه در جامعه ما مظلوم و محدود شده است، اضافه کرد: متاسفانه کتابفروشی‌ها کم و تیراژها افت کرده است.

این نویسنده زنجانی گفت: قیمت بالای کتاب بهانه‌ای شد تا مردم از زحمت مطالعه و وقت گذاشتن برای مطالعه، خود را معاف کنند.

بیانی تصریح کرد: متاسفانه پیچیدگی و مسیر سفت و سخت و طولانی چاپ و نشر کتاب و توزیع و فروش آن، این دریای آرام را در برابر شبکه‌های پرسرعت مجازی و اجتماعی، رها کرده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه میتواند اهالی فکر و فرهنگ را کنار هم جمع کند تا شاهد ارائه آخرین کتاب‌های چاپ شده باشیم، اضافه کرد: خوشبختانه هر سال شاهد استقبال خوبی از این نمایشگاه هستیم به شرطی که سهم شهرستان‌ها بیشتر شود.

بیانی با اشاره به اینکه از ادوار گذشته بنده در نمایشگاه کتاب حضور داشتم، اضافه کرد: اسامی کتاب‌های بنده که در نمایشگاه امسال عرضه خواهد شد شامل «آذربایجان غزلی، نشر اختر»، «بئله اوخو، بئله یاز، نشر اختر»، «سو ساتانلار، نشر ساوالان» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط