سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
وظیفه مرجعیت علمی در حوزه کتابخانه‌ای چیست؟

نخستین جلسه کارگروه تخصصی فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری «ایفلا» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین جلسه کارگروه تخصصی فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری «ایفلا» با هدف تشریح وظایف هریک از متخصصانِ معرفی شده از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به «ایفلا»، برگزار شد.‌ نخستین جلسه کارگروه تخصصی فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری «ایفلا» به منظور اعطای ابلاغیه رئیس سازمان و تشریح وظایف هریک از متخصصانِ معرفی شده از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به «ایفلا»، با حضور عصمت مومنی، معاون کتابخانه ملی و عبدالله اسدی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل برگزار شد.

عصمت مومنی در ابتدا از تلاشِ متخصصان و همکارانِ فعال سازمان طی سال‌های گذشته قدردانی کرد و به حضور سازمان اسناد و کتابخانه ملی به‌عنوان یک نهاد مرجع و عضویت در بخش‌های مختلف «ایفلا» اشاره کرد و گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان یک نهاد مرجع و تخصصی و طبق اساسنامه، مباحث علمی را به عهده دارد. هریک از اعضای اصلی و یا رابط که در جلسه‌های علمی و تخصصی «ایفلا» شرکت می کنند، ضمن انتقال تجربه؛ معرفِ جایگاه علمی کشورمان نیز هستند؛ بنابراین حضور متداوم و مفید نمایندگان در هریک از بخش‌ها ضروری است. زیرا نمایندگان علمی ایران در سطح جهانی به شمار می‌آیند.

عبدالله اسدی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل با بیان اهمیّت جایگاه علمی متخصصان معرفی شده از سوی سازمان، در «ایفلا» گفت: بخشی از جایگاه و مرجعیت علمی کشور را در فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری، شما به عنوان نمایندگان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران متجلی می کنید. از همین رو جایگاه علمی هریک از شما، تاثیر مستقیم در سیاستگذاری های علمی و دانشی کشور خواهد داشت.

به گزارش ایبنا؛ به نقل روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نخستین جلسه کارگروه تخصصی فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری «ایفلا» با اعطای ابلاغیه‌ها به اعضای معرفی شده به پایان رسید. برهمین اساس اعضای معرفی شده برای حضور در کمیته‌ها و گروه‌های ویژه «ایفلا» به شرح زیر است: «عصمت مومنی، کمیته National Libraries Section مهشید برجیان و حمیدرضا سلطانی؛ کمیته Asia-Oceania Regional Division، محبوبه ربیعی، نرگس عزیزیان و سعیده اکبری داریان؛ کمیته Cataloguing Section، الهام چیذری و نرگس بابایی؛ کمیته Libraries for Children and Young Adults، عصمت مومنی و محبوبه قربانی؛ کمیته Environment, Sustainability and Libraries section، علیرضا اکبری و علیرضا انتهایی؛ کمیته Information Technology Section، سمیه سادات هاشمی و الهام چیذری؛ کمیته Document Delivery and Resource Sharing Section و محمد حسین حکیم و رضا خانی پور؛ کمیته Rare Books and Special Collections Section معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها