یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
سعدی خوانی در بندرعباس/  کارگاه «شوق خواندن» در هرمزگان برگزار شد

هرمزگان - برگزاری برنامه سعدی خوانی، برپایی کارگاه «شوق خواندن» در مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان و… عناوین ویژه برنامه‌های بزرگداشت روز سعدی در کانون پرورش فکری استان هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان به مناسبت بزرگداشت سعدی، شاعر و نویسنده بزرگ ایرانی ویژه برنامه های ادبی هنری با این مناسبت برگزار کردند.

ویژه برنامه استاد سخن در مرکز فرهنگی هنری زیباشهر بندرعباس

مرکز فراگیر بندرعباس به مناسب بزرگداشت سعدی نشستی صمیمی با عنوان استاد سخن با همراهی اعضا نونگاه و نوجوان برگزار کرد.

در این نشست ابتدا دو اثر بوستان و گلستان به اعضا معرفی شد، در مورد تفاوت‌های بوستان و گلستان، محتوای این دو کتاب، و آنچه سعدی در این کتاب ها به آن پرداخته است و تفاوت نظم و نثر با اعضا گفت‌وگو شد.

در این مرکز مربی همراه با اعضا به خوانش برخی از اشعار سعدی و شیوه صحیح خوانی این اشعار پرداخت.

«سعدی خوانی» در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس

مرکز فرهنگی هنری گلشهر کانون پرورش فکری هرمز گان به مناسبت یک اردیبهشت ماه روز بزرگداشت سعدی شیرازی ویژه برنامه «سعدی خوانی» با حضور عبدالحمید انصاری شاعر هرمزگان ی برای کودکان و نوجوانان و چند نفر در مرکز اجرا کرد.

«سعدی شیرین سخن» در مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس بندرعباس

برنامه سعدی شیرین سخن در مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس برگزار شد.

سمیه اسلامی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس گفت: در این برنامه اعضای پرورش یافته کانون به مناسبت بزرگداشت سعدی شیرازی با معرفی شخصیت سعدی و نام و تخلص وی و همچنین با آثار و سبک این شاعر فرهیخته آشنا شدند

وی افزود: در این برنامه به اعضا یادآور شد که شاعران کهن را نباید فراموش کنیم زیرا آن‌ها برای کشورمان ارزشمند هستند. چنین شاعرانی سرمایه های ملی و باعث شکل گرفتن ادبیات فارسی و مخصوصاً زنده نگه داشتن زبان پارسی ما ایرانیان هستند. پس ما نسبت به بزرگداشت و پاسداشت از آثار چنین شاعران با ارزشی باید کوشا باشیم.

در پایان به خوانش اشعار سعدی پرداخته شد. همچنین اعضا در مسابقه کارت پستال دیجیتالی و طراحی پوستر شرکت کردند.

معرفی گلستان و بوستان در مرکز فرهنگی هنری هرمز

درمرکز فرهنگی هنری به مناسبت بزرگداشت شاعر بزرگ ایران سعدی شیرازی برنامه های متنوع از قبیل معرفی شخصیت شاعر، معرفی دو کتاب گلستان و بوستان و قصه گویی توسط معصومه میری مربی ادبی برگزار شد.

در این فعالیت ها حدود ۱۵ نفراز اعضای نوخوان حضور داشتند.

پادشاه ملک سخن در مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس

در این مرکز ویژه برنامه‌ای با عنوان نشست ادبی پادشاه ملک سخن با مروری بر زندگی‌نامه و آثار سعدی شیرازی همراه با گلستان‌خوانی برگزار شد.

شعرخوانی در مرکز فرهنگی هنری ابوموسی

زینب مرادزاده مربی مرکز با حضور اعضا در این روز نشستی به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار کرد و با فعالیت هایی چون معرفی شخصیت، کتاب و شعرخوانی به معرفی این شاعر بزرگ ایرانی پرداخت.

بزرگداشت سعدی در مرکز فرهنگی هنری بندرلنگه

اجرای برنامه بزرگداشت سعدی با معرفی شخصیت، کتاب و شعرخوانی از جمله فعالیت های اجرا شده در این مرکز بود.

قصه گویی از گلستان و ملستان در مرکز فرهنگی هنری میناب

مربی مرکز فرهنگی هنری میناب در راستای طرح کانون مدرسه با حضور در مدرسه پسرانه شهید حقانی بزرگداشت روز سعدی را با برنامه های چون معرفی شخصیت سعدی و معرفی کتاب گلستان و بوستان و قصه گویی از کتاب قصه های گلستان و ملستان از آثار مهدی آذر یزدی با اعضا به گفت وگو نشست.

کارگاه «شوق خواندن» مرکز فرهنگی هنری پارک لاله

به همین مناسبت برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با اشعار و داستان های ارزشمند این شاعر بزرگ و ترغیب آن‌ها به مطالعه متون کهن ویژه برنامه «شوق خواندن» انجام شد.

در کارگاه «شوق خواندن» مرکز سعی بر آن شد تا گنجینه پر بار و گرانقدر هنر و ادب کهن سرزمین ایران به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.

مراسم بزرگداشت روز سعدی در مرکز فرهنگی هنری فین

در این مرکز مراسم بزرگداشت روز سعدی با معرفی کتاب‌ها و شخصیت سعدی با اعضا برگزار شد و در پایان از حدیثه دست پیما از اعضای فعال کانون که تحقیقی در مورد زندگی سعدی ارائه داده بود تقدیر به عمل آمد.

حکایت‌های شیرین بوستان در مرکز فرهنگی هنری جاسک

الهام اشرافی جاسکی مربی مسئول کانون پرورش فکری شهرستان جاسک گفت: ویژه برنامه‌ای باهدف معرفی سعدی علیه الرحمه به مخاطبان کودک اجرا شد. معرفی آثارسعدی، معرفی شخصیت سعدی، خوانش حکایت‌های شیرین بوستان سعدی به مناسبت روز سعدی از عناوین فعالیت‌های اجرا شده در برنامه بود.

این برنامه با حضور اعضای طرح کانون مدرسه، دانش آموزان پایه پنجم دبستان شهید فخری زاده برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها