چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
داستان‌های حکمت‌آموز مولوی در کتاب «مثنویک»

داستان‌های حکمت‌آموز و پند و اندرزهای مولوی در کتاب «مثنویک» آورده‌ شده تا خواننده بتواند این داستان‌ها را با بیان و زبان مولوی و همان حس و حال مثنوی او در سطحی ساده‌تر بخواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مثنویک؛ گزیده و شرح مثنوی، دفتر اول» با گزینش و شرح مهری رزمجو از سوی انتشارات پَرنو تهران منتشر شده است.

مثنوی مولوی، یکی از مطرح‌ترین امهات ادبی فارسی است که کتاب‌های بیشماری از دل آن زاده‌شده و دریای معارف آن، هنوز هم مواج و بی‌پایان است. بسیاری از کتاب‌ها برای شرح مثنوی و یا روان‌خوانی داستان‌های تمثیلی آن به نثر نوشته شده‌است.

کلمه «مثنویک» که به شیوه و آوای پارسیک ساخته شده، نام کتابی است که مثنوی را با زبان خود مولوی و با همان ترتیب مطالب آن خلاصه کرده است. ابیات پیچیده عرفانی در این تلخیص نیامده و فقط داستان‌های حکمت‌آموز و پند و اندرزهای مولوی در کتاب مثنویک آورده شده تا خواننده بتواند این داستان‌ها را با بیان و زبان مولوی و همان حس و حال مثنوی او در سطحی ساده‌تر بخواند.

این کتاب در شش جلد در دست تلخیص و شرح است که جلد اول آن به همت مهری رزمجو با قیمت ۱۰۰ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها