پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۶
کتاب به کودکان خیابانی هرمزگان اهدا شد

هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: سال نو با اهدای کتاب به کودکان خیابانی آغاز شد.

پروین پشتکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از روزهای پرکار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با محوریت نوجوان خبر داد و به شرح اقدامات دو روز اظهار کرد: در نخستین روزهای کاری سال ۱۴۰۳ به اتفاق کارشناسان کانون هرمزگان با محوریت نوجوان محوری به دیدار همسر و دختران شهید رضا زارعی سومین شهید مدافع حرم هرمزگان رفتیم.

این چهره فرهنگی ابراز داشت: شهدای مدافع حرم با رشادت و جانفشانی، کیلومترها دورتر از مرز جمهوری اسلامی ایران حماسه آفریدند.

وی با اشاره به تربیت نسلی با ایمان بیان کرد: باید ایثار، شجاعت و مقاومت شهدا را به درستی برای نسل نوجوان و جوان بیان کنیم تا قدردان زحمات آن‌ها باشند و راهشان را ادامه دهند.

اهدای ۲۰۰ جلدکتاب به کتابخانه محل نگهداری کودکان خیابانی

مدیرکل کانون پرورش فکری استان هرمزگان در خصوص دیگر فعالیت‌های سال ۱۴۰۳ گفت: با حضور در مرکز نگهداری کودکان خیابانی اداره کل بهزیستی با نوجوان این مرکز دیدار کردیم و تعداد ۲۰۰ جلد کتاب کودک ونوجوان از انتشارات کانون پرورش فکری و ۹ عدد بازی و سرگرمی از مرکز تولید کانون پرورش فکری به کتابخانه این مرکز اهدا شد.

پشتکوهی ادامه داد: به همراه معاون و کارشناس مسئول استان در مرکز نگهداری از کودکان خیابانی بهزیستی حضور یافتیم و ضمن دیدار با سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان، علاوه بر بازدید از کتابخانه کودک ونوجوان این مرکز با نوجوانان حاضر به گفتگو نشستیم.

وی اظهار کرد: همچنین در این بازدید با هدف تکیه بر سیاست نوجوان محوری در سال جدید و کاهش آسیب های اجتماعی در نوجوانان به ضرورت برگزاری کارگاه‌های حال خوش زندگی از کارگاه های نوجوان محور در این مرکز تاکید شد.

تجهیز کتابخانه نمازخانه کودک و نوجوان با ۴۰ عنوان

پشتکوهی همچنین گفت: با بررسی و نظر کارشناسان کانون هرمزگان ۴۰ عنوان کتاب با رویکرد تعمیق مفاهیم دینی و مذهبی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کودکان و نوجوانان در قفسه کتاب نمازخانه کودک و نوجوان مجتمع آفرینش بندرعباس قرار گرفت.

او اضافه کرد: در همین راستا فعالیت‌های کتاب محور، شامل برگزاری مسابقه در مناسبت‌های مختلف، برگزاری نشست‌هایی با محوریت نماز، برگزاری مناسبت‌ها، آموزش فرایض دینی و… از جمله فعالیت‌های پیش بینی شده در این نمازخانه است.

به گزارش ایبنا، نمازخانه کودک و نوجوان مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس پس از تجهیز در عید فطر سال جاری افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها