دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
جامع‌ترین خودآموز عکاسی

کتاب «دنیای عکاسی؛ آموزش صفر تا صد اصول پایه عکاسی با دوربین‌های دیجیتال» نوشتهٔ مهندس حمید حساس در نوبت اول ۱۴۰۲ با ۱۰۰۰ نسخه در ۹۰۰ صفحه به قیمت ۴۶۰ تومان از انتشارات نادریان منتشر شده است.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «دنیای عکاسی؛ آموزش صفر تا صد اصول پایه عکاسی با دوربین‌های دیجیتال» نوشتهٔ مهندس حمید حساس در نوبت اول ۱۴۰۲ با ۱۰۰۰ نسخه در ۹۰۰ صفحه به قیمت ۴۶۰ تومان از انتشارات نادریان منتشر شده است.

همان‌طور که از عنوان این کتاب مشخص است، آموزشی است از اصول مقدماتی تا پیشرفته برای افرادی که به‌صورت خودآموز خواهان یادگیری این هنر از طریق دوربین‌های دیجیتال هستند. به همین منظور فهرست کتاب برگرفته از ابتدایی‌ترین آموزش‌های عکاسی تا آموزش در مراحل بالا است.

نویسنده در کتاب «دنیای عکاسی؛ آموزش صفر تا صد اصول پایه عکاسی با دوربین‌های دیجیتال» از تاریخچهٔ دوربین عکاسی آغاز کرده تا اصول نگه‌داری دوربین و تجهیزات عکاسی، شیوه صحیح دردست‌داشتن دوربین عکاسی تا آشنایی با اصطلاحات عکاسی، انواع دوربین‌های دیجیتال، آشنایی با دوربین‌های دیجیتال و نحوه کارکردن با آن‌ها تا آشنایی انواع لنزها و فن‌های عکاسی، نورپردازی‌ها، انواع فایل‌ها و اصول پایه رنگ و چاپ عکس دیجیتال و در پایان به آشنایی با اصول حرفهٔ عکاسی توجه ویژه‌ای داشته است.

در پیشگفتار کتاب می‌خوانیم: «عکاسی دیجیتال در حال حاضر رایج‌ترین و گسترده‌ترین تکنولوژی برای ثبت لحظاتی به‌یادماندنی و در دسترس تمام عموم از مبتدی تا حرفه‌ای است. وجود دوربین‌های عکاسی بر روی بسیاری از تجهیزات الکترونیکی دیجیتال بخصوص گوشی‌های تلفن همراه و آسانی استفاده، سرعت بالای بازدید تصاویر بر روی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، انتقال و چاپ راحت آن نیز در بسیاری از موارد کیفیت برتر، تعدادی از ویژگی‌های متمایزکننده عکاسی دیجیتال هستند. در مقایسهٔ کلی دوربین‌های دیجیتال DSLR این دو غول صنعت عکاسی باید گفت به‌طورکلی از نظر کیفیت ساخت تجهیزات و لوازم و همچنین عکس‌های تولیدی دوربین‌های آن‌ها یکی هستند و تفاوت محسوس در آن‌ها دیده نمی‌شود. اما هر چه‌بهتر در شرایط محیطی و ژانرهای عکاسی در دوربین‌های هم سطح و هم رده آن‌ها است که باعث می‌گردد یک دوربین در سطح خود نسبت به دیگر دوربین هم سطح خود در برند مقابل برتری پیدا کند.»

بنا به آن‌چه نویسنده گفته است: کتاب مجموعه‌ای از نکات مهمِ پایه‌ای و چکیده‌ای از مطالب منابع گذشته تا به امروز و تألیف آموخته‌ها و تجربیات بیش از ۱۸ سال عکاسی است.

این کتاب علاوه بر این‌که جامع‌ترین و به‌روزترین اطلاعات روز دنیای عکاسی را در قالب یک خودآموز برای افراد تازه‌کار تا حرفه‌ای ارائه کرده، می‌تواند همچون استاد و معلمی برای مخاطب در نظر گرفته شود؛ چراکه چگونگی کارکرد و نحوه کار با دوربین‌های عکاسی دیجیتال را از سطح مقدماتی تا پیشرفته به طور کامل و جامع با زبان روان و ساده به نگارش درآورده و کار با دوربین نیکون و کانن را آموزش داده است. این کتاب، جایگزین ۲۵ کتاب مطرح و پایه دانشگاهی در زمینه عکاسی در ایران است به همین منظور مخاطب با خرید یک جلد از این کتاب می‌تواند حداقل از خرید ۵۰ کتاب مطرح در زمینه آموزش عکاسی بی‌نیاز شود.

این کتاب در دو نسخه با قیمت‌های متفاوت در بازار کتاب به فروش می‌رسد، یک نسخه تمام‌رنگی و نسخهٔ دیگر سیاه‌وسفید است.

کتاب «دنیای عکاسی؛ آموزش صفر تا صد اصول پایه عکاسی با دوربین‌های دیجیتال» به‌عنوان خودآموز جامع عکاسی برای علاقه‌مندان به آموزش مقدماتی و پیشرفته عکاسی، نوآموزان و هنروران این حوزه بسیار قابل‌استفاده و مناسب می‌باشد.

کتاب «دنیای عکاسی؛ آموزش صفر تا صد اصول پایه عکاسی با دوربین‌های دیجیتال» نوشتهٔ مهندس حمید حساس در نوبت اول ۱۴۰۲ با ۱۰۰۰ نسخه در ۹۰۰ صفحه به قیمت ۴۶۰ تومان از انتشارات نادریان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها