جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
کتاب «ساموئل بکت» منتشر شد

کتاب «ساموئل بکت» نوشتهٔ اندرو ک. کندی و ترجمهٔ بهرام معصومی در ۲۸۳ صفحه با موضوع ادبیات و نقد و تفسیر در نوبت اول از انتشارات چلچله منتشر و وارد بازار کتاب شد.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «ساموئل بکت» نوشتهٔ اندرو ک. کندی و ترجمهٔ بهرام معصومی در ۲۸۳ صفحه با موضوع ادبیات و نقد و تفسیر در نوبت اول از انتشارات چلچله منتشر و وارد بازار کتاب شد.

نویسنده در این کتاب به اندیشهٔ ساموئل بکت در باب انسان و انسانیت ضمن سادگی و انسجام موجود در آثار وی و از ذهنیت کمال‌یافته در باب نمایش نامه‌های وی سخن می‌گوید. همچنین اندرو ک. کندی در مقدمهٔ این کتاب با نگاه منتقدانه به آثار این نمایشنامه‌نویس و افرادی که تحت‌تأثیر آثار وی قرار گرفته‌اند با چشم‌اندازی بی‌سابقه اندیشه نویسنده و نمایشنامه‌نویس بزرگ قرن بیستم رو بررسی می‌کند.

کتاب «ساموئل بکت» به خلسه‌های درونی ساموئل بکت ورود پیدا می‌کند و از نوسانات ناگهانی ذهنی وی و درد و رنج‌هایی که در تمامی آثارش دیده می‌شود، می‌گوید.

نویسنده در کتاب «ساموئل بکت» دریچه‌ای به آثار و اندیشهٔ ساموئل بکت با نگاه انتقادی و تحلیلی بازکرده است و باتوجه‌به اینکه در تمامی آثار ساموئل بکت بی‌پروایی را به شکل بنیادی کمینه‌گرا می‌بینیم، همچنین وضعیت تأسف‌بار انسان در طول نمایشنامه‌هایش مکرر دیده می‌شود. این مسئله توانسته است نقطه‌ای برای تمرکز نویسنده بر روی شرایط بد انسان در قرن بیستم و تلاش‌های بی ثمرهٔ او از نگاه بکت باشد.

کتاب «ساموئل بکت» برای علاقه‌مندان به ادبیات و نویسندگان قرن بیستم مورداستفاده خواهد بود و همچنین برای دانشجویان تئاتر و سینما نیز مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها