شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
پویش ملی کتابخوانی «حسنه ماندگار» برگزار خواهد شد

خراسان‌رضوی - مدیرعامل کانون و موسسه فرهنگی هنری شهید روحی گفت: پویش ملی کتابخوانی با عنوان «حسنه ماندگار» از کتاب «کابوس سالمندی» نوشته حجت الاسلام شفیعی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، علی‌اکبر روحی گل‌خطمی گفت: پویش ملی کتابخوانی با عنوان «حسنه ماندگار» از کتاب «کابوس سالمندی» نوشته حجت الاسلام شفیعی از اساتید برجسته حوزه جمعیت کشور و حوزه علمیه قم و دانشگاه آزاد اسلامی تهران برگزار می شود.

وی افزود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مساله جوانی جمعیت و آینده هولناک سالمندی ایران و رفع گره‌های ذهنی عموم مردم و نخبگان با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی کشور تصمیم به برگزاری پویش کتابخوانی در سطح کشور گرفته شد.

روحی بیان کرد: علت انتخاب نام حسنه ماندگار برگرفته از پیام مقام معظم رهبری به فعالان حوزه جمعیت در سال ۱۴۰۱ است که در پیامی با تشکر از فعالان دلسوز حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره‌جویی برای نجات کشور از آینده هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری‌ترین فرائض دانستند. و همچنین به دست‌اندرکاران این حسنه ماندگار توصیه کردند که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند.

پویش ملی کتابخوانی «حسنه ماندگار» برگزار خواهد شد

دبیر برگزاری پویش ملی کتابخوانی حسنه ماندگار تصریح کرد: در کتاب کابوس سالمندی؛ ابتدا اصطلاحات مهم جمعیتی و دیدگاه‌های مختلف در زمینه کاهش یا افزایش جمعیت بیان می شود. در قدم بعدی، پس از بیان تاریخچه ای کوتاه از روند جمعیتی جهان و ایران، عوامل مهم و مؤثر در روندنزولی جمعیت و نرخ باروری در ایران، بررسی می شود. در قدم سوم چالش ها و آسیب های کاهش جمعیت از نظر گذرانده می شود.

روحی ادامه داد: در قدم چهارم بسترهای مقابله با کاهش جمعیت و راه برون رفت از آن مطرح می شود و در نهایت پس از تبیین جایگاه فرزندآوری در اسلام، به برخی از شبهات موجود در این حوزه پاسخ داده شده است.

مدیر تشکل تخصصی ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور گفت: علاقه مندان می توانند فایل pdf کتاب این مسابقه را با تخفیف از سایت فراکتاب تهیه و جهت شرکت در مسابقه به سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی www.mketab.ir مراجعه کنند.

عضو انجمن کتابخانه های عمومی مشهد مقدس در پایان خاطرنشان کرد: جوائز این مسابقه به میزان ۳۰۰ میلیون ریال شامل جوایز نفیس و ارزنده ای شامل بن خرید، کارت هدیه، محصولات فرهنگی و… است و علاقه مندان تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی www.mketab.ir می توانند در مسابقه شرکت نمایند.

روحی یادآور شد: این پویش هشتمین پویش ملی این موسسه در راستای ترویج آرمان های انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش ایبنا؛ کتاب کابوس سالمندی نوشته حجت الاسلام شفیعی چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در محل تالار شهر مشهد در حاشیه رویداد مشهد شهر کتابخوان ها با حضور مسوولان استانی و شهری برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها