یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
انتشار ۵ عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و تاریخ فارس

فارس- مدیر انتشارات تخت جمشید در شیراز از انتشار ۵ عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و تاریخ خبر داد.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز اعلام کرد: در راستای معرفی تاریخ و فرهنگ بومی و محلی استان فارس، کتاب‌هایی از سوی انتشارات تخت جمشید منتشر شده است.

وی به معرفی این آثار پرداخت و افزود: در حوزه فارس‌شناسی و آشنایی با تاریخ و جغرافیای این استان کتاب «مله گاله در گذر زمان» به اهتمام «صفرعلی مهری» اسفندماه ۱۴۰۲ منتشر شد.

به گفته محمدی، «مله گاله» یکی از جنگل‌های منابع طبیقی منطقه «کهمره سرخی» استان فارس است که روستایی به این نام در آنجا قرار دارد. در این کتاب به تاریه، فرهنگ، شجره، مردم شناسی و اهمیت روستای مله گاله پرداخته شده است.

وی از انتشار کتاب دیگری در حوزه فرهنگ و تاریخ فارس هم خبر داد و افزود: «گل هم هم» نیز کتابی در حوزه فرهنگ واژه‌ها و اصطلاحات شیرازی است که توسط «لیلا رنجبر» تالیف شده است.

مدیر انتشارات تخت جمشید ادامه داد: «گل هم هم» کتابی است از مجموعه اصطلاحات و واژه‌های شیرازی که توسط نویسنده گردآوری و تدوین شده است. این کتاب در اسفند ۱۴۰۲ توسط انتشارات تخت جمشید در شیراز به بازار آمد.

وی همچنین دیگر کتاب ارایه شده توسط این نشر را «سحرگاه عشق» عنوان کرد که در حوزه شعر فارسی به چاپ رسیده است.

محمدی با بیان اینکه کتاب یادشده سروده‌های سید ابوطالب مصطفوی را در بر می گیرد، افزود: مجموعه اشعار سحرگاه عشق توسط انتشارات «نگارستان ادب» به چاپ رسیده و با هزار شمارگان به بهای ۲۰۰ هزار تومان در دسترس دوستداران شعر است.

مدیر انتشارات تخت جمشید چاپ کتاب «مهکویه جغرافیای دو تاریخ» را دیگر تولید سال جاری این نشر عنوان کرد و گفت: کتاب یادشده به اهتمام «عبدالله نامداری قره قانی» اثری است که به چگونگی برچیده شدن اردوی خوانین قشقایی در «مهکویه» می پردازد و شرح ماجرای چپاول بخشی از طایفه قره قانی در مهکویه را روایت می کند.

به گزارش ایبنا؛ انشارات تخت جمشید در سال ۱۳۷۶ توسط جمشید رضایی در شیراز پایه گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها