پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
رواق کتاب یکی از غرفه‌های نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی است

آذربایجان‌غربی- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: اولین نمایشگاه دستاوردهای اعضای کانون‌های مساجد با عنوان «در مسیر قله» همزمان با ۱۸ اسفند برگزار می‌شود و رواق کتاب یکی از غرفه‌های این نمایشگاه است.

محسن رضایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: اولین نمایشگاه دستاوردهای اعضای کانون‌های مساجد با عنوان «در مسیر قله» همزمان با ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در ۶ محور برگزار خواهد شد، افزود: هنرهای تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، مجسمه سازی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی شامل تئاتر، سرود و فیلم کوتاه، هنرهای ادبی شامل شعر، داستان، خاطره نویسی و مقاله، فعالیت‌های قرآنی شامل حفظ، قرائت، تفسیر، فعالیت‌های علمی و پژوهشی شامل مقاله، اختراع و ابتکار، و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی، اردوها و غرفه‌های فرهنگی از جمله محورهای این نمایشگاه است.

رضایی ادامه داد: هر کانون فرهنگی و هنری می‌تواند حداکثر ۵ اثر در هر محور ارسال کند و آثار ارسالی باید جدید، خلاق و در قالب فایل‌های دیجیتال شامل عکس و فیلم باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی معرفی و نمایش دستاوردهای اعضای کانون‌های مساجد استان، ایجاد فرصتی برای تبادل تجربیات و ایده‌ها بین اعضای کانون‌ها، تشویق و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را از جمله اهداف اولین نمایشگاه دستاوردهای اعضای کانون‌های مساجد استان عنوان کرد.

رضایی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند، افزود: این نمایشگاه در قالب ۸ غرفه و در رواق‌های مختلف نمایش، سرود، ترنج، نور، کتاب، کارآفرینی، همدلی و رسانه برگزار خواهد شد.

وی گفت: مسجد مهم‌ترین پایگاه شعائر دینی و سنگر دائمی تداوم ارزش‌های اسلامی در جامعه است و نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی تجلی شور، نشاط و پویایی فعالیت‌های هنری و فرهنگی مسجد محور خواهد بود.

رضایی ادامه داد: این اتفاق ارزشمند نمایشگاهی می‌تواند تأثیرات بسیار مغتنمی را در حوزه مسجد و کانون‌های فرهنگی و هنری به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها