چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی کردستان در کارگاه آموزش قصه‌گویی شرکت کردند

کردستان - کارگاه آموزشی قصه گویی، ویژه کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با حضور قصه‌گویان برتر کشوری در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان چهارشنبه در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: استفاده از زبان قصه‌گویی موجب نهادینه کردن فرهنگ در سنین پایین و در بین کودکان می‌شود.

معصومه حسنی خونسار با اشاره به اهمیت دوره کودکی و تأثیر این سنین در شکل‌گیری فرهنگ‌سازی درست گفت: هر زمانی که ما بخواهیم فرهنگی را در جامعه نهادینه کنیم باید از بچه‌ها و نسل کودک شروع کنیم.

وی با بیان اینکه کودکان آینده سازان کشور هستند بنابراین تربیت و پرورش روح و فکر آنها به بهترین نحو امری ضروری است، افزود: نقش مهم کتابخانه های عمومی در هدایت کودک به سمت و سوی مطالعه و فعالیت های فرهنگی تاثیرگذار است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با تاکید بر اهمیت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در دوران کودکی درافراد عنوان کرد: در همین راستا راه‌اندازی و توسعه بخش کودک و تقویت منابع مربوط به این رده سنی از اولویت های اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان است.

حسنی خونسار با تاکید بر اینکه کتابداران بخش کودک باید محیطی جذاب برای کودکان فراهم آورند، بیان کرد: کتابداران باید با جذاب سازی محیط کتابخانه و همچنین توجه ویژه به نحوه رفتار با کودک زمینه را برای توجه بیشتر این رده سنی به کتابخانه ها فراهم سازند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از زبان قصه‌گویی در ارتباط با کودکان اضافه کرد: کتابداران بخش کودک کتابخانه های عمومی می توانند با برنامه های فرهنگی مناسب در تربیت آینده سازان کشور نقش مهمی داشته باشند.

در این کارگاه آموزشی قصه گویی بک روزه، زیبا عبدالملکی و پرشنگ سنگین آبادی از قصه گویان برتر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جشنواره دو سالانه نهاد امید، تجربیات قصه گویی خود را برای حاضران ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها