چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
مجموعه شعر «دویدن به دنبال باد» رونمایی شد

همدان - با حضور اهالی فرهنگ و ادب استان همدان کتاب مجموعه شعر «دویدن به دنبال باد» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، صبح چهارشنبه با حضور مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی شیرمحمدی معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره‌کل، ادبا، شعرا و نویسندگان استان همدان کتاب مجموعه شعر «دویدن به دنبال باد» نوشته سید مهدی موسوی‌فاخر رونمایی شد.

شعری که از درون باشد، لاجرم بر دل نشیند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: شعری شعر است که جوشش شاعر از درون باشد و اشعار سید مهدی موسوی فاخر نیز چون از درون است لاجرم بردل نیز می‌نشیند.

مسعود ویژه گفت: با توجه به اینکه ارتباط شاعر با عالم معنا در سرودن شعر مهم است بنابراین باعث ماندگاری و ارزشمندی شعر نیز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نکوداشت‌ها و گرامیداشت‌ها اقداماتی است که ارشاد در حال انجام است افزود: در این راستا خانه شعر و ادب و انجمن‌های ادبی استان نیز از بزرگان تقدیر می‌کنند که جای تقدیر دارد.

سید مهدی موسوی فاخر، نویسنده کتاب «دویدن به دنبال باد» نیز ضمن تشکر از همه مسئولان و دوستان و شاعران و ادبای حاضر در مراسم اظهار کرد: شاکرم که دوستان خوبی داشته و دارم، دوستانی که به بودند و عقل و دین به من عرضه کردند.

مجموعه شعر «دویدن به دنبال باد» رونمایی شد

کتاب شعر «دویدن به دنبال باد» مجموعه اشعار شاعر همدانی سید مهدی موسوی متخلص به فاخر همدانی در ١٣۶ صفحه و توسط انتشارات هنر رسانه اردی‌بهشت در هزار نسخه روانه بازار شد.

سید مهدی موسوی اولین روز اردیبهشت ماه سال ١٣٣٨ در همدان متولد شد، او دانش آموخته رشته فلسفه از دانشگاه تهران است که از ۱۳ سالگی سرایش شعر را آغاز کرد و اولین شعرهایش در سال ١٣۵۵ در مجله جوانان به چاپ رسید.

موسوی از همان سال با مجلات جوانان، اطلاعات هفتگی، سروش و برخی از روزنامه های کشور همکاری کرد.

سید مهدی موسوی متخلص به فاخر همدانی از اعضای مؤسس انجمن ادبی میلاد همدان در سال ۱۳۵۹ و مؤسس انجمن ادبی مهر دانش آموزی در سال ١٣٨١ است.

مجموع شعر موسم چشم‌ها، کودکانه یک مسافر، دلم برای پرندگان تنگ است، پروازها و فاصله‌ها، دویدن به دنبال باد از ایشان به چاپ رسید و کتاب‌های دیگری مانند نقدهای بی‌عیار (نگاهی به شعر سهراب سپهری و باباطاهر همدانی)، یک خاک ریز غزل (گزینش شعرهای جشنواره دفاع مقدس استان همدان)، مدرسه آفتاب (نکوداشت مدیر مدرسه راهنمایی علمی)، بوی خاک می‌دادند (گزینش شعرهای جشنواره دفاع مقدس استان همدان) در سایه صمیمی خلوت از دیگر آثار چاپ شده و در سایه صمیمی خلوت و به روایت باران نیز دو اثر آماده چاپ از اوست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها