سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی در پایگاه بین‌المللی دوآج نمایه شد

فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی با صاحب امتیازی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایگاه بین‌المللی دوآج (DOAJ) نمایه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در راستای بین‌المللی‌سازی فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی، این مجله با صاحب‌امتیازی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایگاه بین‌المللی دوآج (DOAJ) نمایه شد. پایگاه دوآج (Directory of Open Access Journals)، یک راهنمای مجلات دسترسی آزاد است و دسترسی به اطلاعات مجلات نمایه شده در آن، به‌صورت تمام‌متن، رایگان و بدون محدودیت است. همچنین این پایگاه یک نمایه جامع از تمام موضوعات علمی است و گستره کاملی از حوزه‌های دانشگاهی را در زبان‌های مختلف دربرمی‌گیرد.

فصلنامه علمی - پژوهشی تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی یکی از مجلات دارای ضریب تاثیر بالا در حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی است که در دو سال قبل موفق به کسب رتبه الف در رتبه‌بندی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است. فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی از ابتدای سال گذشته با تغییر سردبیر و رویکرد جدید به دنبال ارتقای کیفی است. تدوین ویژه‌نامه‌های موضوعی از دیگر سیاست‌های جدید این نشریه است که امسال نخستین ویژه‌نامه با تاکید بر دستاوردهای پژوهشی اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی با موضوع همه‌گیری کووید -۱۹ منتشر خواهد شد.

این فصلنامه در مباحث عام رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی و موضوعات کتابخانه‌های عمومی و ترویج خواندن پذیرای مقالات پژوهشی اصیل نویسندگان و پژوهشگران است و چهار شماره در سال منتشر می‌شود. فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی، نشریه‌ای علمی با دسترسی آزاد است. فایل تمام‌متن مقالات پژوهشی به‌صورت الکترونیک در سایت نشریه قرار گرفته و مراجعه‌کنندگان می‌توانند به‌صورت رایگان آن‌ها را دانلود کنند. داوری مقالات در این فصلنامه از نوع داوری دوسوناشناس (Double Blind) است.

به گزارش ایبنا؛ به تقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی موافقت اولیه پایگاه بین‌المللی ابسکو (EBSCO) را نیز برای نمایه شدن فصلنامه کسب نموده و منتظر اقدام آتی از سوی آن پایگاه برای اعلام رسمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها