شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
شرح دیدار سه‌گانه روزولت، استالین و چرچیل در ایران و توطئه نازی‌ها

کتاب «توطئه نازی‌ها در تهران» کتابی است که به گفته برخی صاحب‌نظران ادبیات تاریخی در ایالات متحده به نحو بسیار جذابی به رشته تحریر درآمده و بیشتر خوانندگان را در موقعیتی قرار می‌دهد که یک نفس آن را تا پایان بخوانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «توطئه نازی‌ها در تهران» تالیف برد ملتسر با ترجمه سیف‌الله صادقی یارندی از سوی انتشارات مروارید راهی بازار چاپ و نشر شد.

در سال ۱۹۴۳، هنگامی که جنگ جهانی دوم به اوج خود رسیده بود، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، نخست‌وزیر بریتانیا و رهبر اتحاد شوروری خود را نیازمند آن دیدند تا در دیداری به جزئیات کامل نبردهای نهایی خود با آلمان تحت رهبری آدولف هیتلر بپردازند و برای آینده جنگ و جهان تصمیم بگیرند. دیدار پر اهمیت آنان در ۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳ (۶ تا ۹ آذر ۱۳۲۲) در تهران صورت گرفت. در همان حال، آلمانی‌ها کوشیدند تا نقشه‌ای طرح کنند و این سه تن را به قتل برسانند؛ نقشه‌ای که اگر عملی می‌شد، تاریخ عصر خود را در معرض تغییر قرار می‌داد.

شرح دیدار سه‌گانه روزولت، استالین و چرچیل در ایران و توطئه نازی‌ها برای ترور این سه تن به صورتی روایی و جذاب اما بر اساس اسناد و منابع موثق و معتبر در کتاب خواندنی حاضر آمده است؛ کتابی که به گفته برخی صاحب‌نظران ادبیات تاریخی در ایالات متحده به نحو بسیار جذابی به رشته تحریر درآمده و بیشتر خوانندگان را در موقعیتی قرار می‌دهد که یک نفس آن را تا پایان بخوانند.

برد ملتسر (زاده اول آوریل ۱۹۷۰) یک رمان‌نویس تریلر سیاسی آمریکا، نویسنده غیر داستانی، خالق نمایش تلویزیونی و نویسنده کتاب‌های طنز است. برد ملتسر در اول آوریل ۱۹۷۰ متولد شد. وی در بروکلین، نیویورک بزرگ شد و سپس به فلوریدا جنوبی نقل مکان کرد، جایی که در سال ۱۹۸۸ از دبیرستان ارشد North Miami Beach فارغ التحصیل شد.

کتاب «توطئه نازی‌ها در تهران» تالیف برد ملتسر با ترجمه سیف‌الله صادقی یارندی با ۴۴۹ صفحه و بهای ۴۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات مروارید راهی بازار چاپ و نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها