سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
نشست «سیاست‌گذاری ادبیات کودک و نوجوان در دوگانه تألیف و ترجمه»

سومین نشست از سلسله نشست‌های بیست‌ویکمین جشنواره ملی کتاب رشد با عنوان «سیاست‌گذاری ادبیات کودک و نوجوان در دوگانه تألیف و ترجمه» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سومین نشست از سلسله نشست‌های بیست‌ویکمین جشنواره ملی کتاب رشد با عنوان «سیاست‌گذاری ادبیات کودک و نوجوان در دوگانه تألیف و ترجمه» برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره کتاب رشد، «عوامل اقتصادی در تمایل ناشران به سمت ترجمه آثار»، «تبعات و آثار فرهنگی و تربیتی تمایل ناشران به سمت ترجمه آثار»، «بررسی تطبیقی توازن ترجمه و تألیف در کشورهای دیگر»، «نیازسنجی و اقتضاسنجی مخاطبان هدف در دوگانه ترجمه و تألیف»، «بررسی مالکیت معنوی آثار ترجمه‌ای (الزام یا عدم الزام رعایت حق کپی‌رایت و…)»، «سیاست‌های تشویقی و اقدامات حمایتی جهت نویسنده‌پروری» و «سیاست‌گذاری فرهنگی بین‌المللی جهت ترجمه معکوس و ارتباط با مخاط جهانی آثار ایرانی» از جمله محورهایی هستند که کارشناسان در این نشست بررسی خواهند کرد.

سومین نشست از سلسله نشست‌های بیست‌ویکمین جشنواره ملی کتاب رشد با ارائه محمدحسین ظریفیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مریم جلالی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان، چهارشنبه (۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲) از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در سرای شهید چمران حوزه هنری برگزار می‌شود.

این نشست از کانال جشنواره ملی کتاب رشد در پیام‌رسان شاد به‌آدرس: @roshdketab به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

لازم به ذکر است که اختتامیه بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • H IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    بنظر من خیلی خوب هست و ممنون از محمدحسین ظریفیان و از مریم جلالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط