یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
راه‌اندازی کلینیک خواندن ویژه نوجوانان زنجانی

زنجان- با پایان بازسازی قدیمی‌ترین کتابخانه زنجان؛ کلینیک خواندن ویژه اعضای کودک و نوجوان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، پیرو مطالبه شهروندان و اهالی فرهنگی استان، عملیات بازسازی و بهسازی کتابخانه عمومی سهروردی از شهریور ماه سال جاری آغاز شده است و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

بازسازی این کتابخانه در مراحل پایانی قرار دارد و طبق هماهنگی صورت گرفته پس از بازسازی بخش کلینیک خواندن در این محل افتتاح خواهد شد.

کلینیک خواندن ویژه اعضای کودک و نوجوان راه‌اندازی و برنامه‌های متعددی شامل نشست کتابخوان، آموزش‌های گروهی، ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب‌های برتر انجام خواهد شد.

همایش دختران انقلاب در زنجان برگزار می‌شود

همایش «دختران انقلاب» با حضور و روایتگری رضوانه میرزا دباغ، مبارز انقلابی و فرزند مرضیه حدیدچی) برگزار می‌شود.

رضوانه میرزا دباغ، بانوی مبارز انقلابی و فرزند مرضیه حدیدچی است (دباغ) است که زندگی پر فراز و نشیبی را از دوران کودکی پشت سر گذاشته و در عنفوان نوجوانی به جریانات انقلاب برخورده و زندان ساواک را تجربه کرده است.

مرضیه حدیدچی (دباغ) که به او لقب مادربزرگ انقلاب را داده‌اند، از شاگردان سید محمدرضا سعیدی بود و با جامعه روحانیت مبارز همکاری داشت.

پس از دستگیری توسط ساواک و پس از مدت کوتاهی که از زندانی بودن او گذشت، سازمان ساواک او را از زندان آزاد کرد. اما دباغ پس از جراحی و درمان بیماری‌اش به خارج از کشور فرار کرد.

وی در دوران تبعید سید روح‌الله خمینی در پاریس محافظ شخصی خانواده او و پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷، از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران و سپس نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی شد؛ از وی به عنوان نخستین و تنها فرمانده زن سپاه پاسداران یاد شده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین قشر نوجوان در اولویت امور است

یکی از برنامه‌های اولویت دار کتابخانه‌های عمومی استان؛ ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین قشر کودک و نوجوان است و با توجه به اینکه قریب به ۶۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی از این قشر هستند؛ برنامه‌ریزی منسجمی در این حوزه صورت گرفته است.

به گفته محمدرضاخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان؛ افزایش کتابخانه‌های ویژه کودکان در قالب هدهد سفید و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه موضوعی است که در مرکز و شهرستان‌های استان دنبال شده و اقداماتی هم در این زمینه انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط