دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
جلسه خاطره‌گویی در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- جلسه خاطره گویی با حضور خانم حکیمه دباغ فرزند مرحوم مرضیه دباغ با میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، جلسه خاطره گویی با حضور خانم حکیمه دباغ فرزند مرحوم مرضیه دباغ با میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

مرضیه حدیدچی که با نام طاهره دباغ نیز شناخته می‌شود، چریک مسلح ایرانی بود؛ او در زمان حکومت پهلوی زندانی ساواک و در دوران تبعید امام خمینی (ره) در پاریس محافظ شخصی خانواده ایشان و پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷، از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران و سپس نماینده مجلس شورای اسلامی شد.

کنگره ملی شعر «مکتب گمنامی» برگزار می‌شود

بر اساس اعلام دبیرخانه چهارمین کنگره ملی شعر «مکتب گمنامی» با موضوع مجاهدت‌های خاموش مدافعان امنیت، قبح خیانت و جاسوسی و اطلاعات مردم‌پایه و امنیت مردم‌محور برگزار می‌شود.

دبیرخانه این کنگره در بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نو، شعر کودک و نوجوان و ترانه، سرود و تصنیف پذیرای آثار شرکت کنندگان در این رویداد ادبی است که تا پنجم بهمن ماه فرصت دارند اشعار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

اختتامیه این آئین در هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) مصادف با سالروز ولادت این امام همام برگزار خواهد شد و به برگزیدگان جوایز نفیسی از جمله ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی به نفر اول، ۸ میلیون تومان به نفر دوم و ۶ میلیون تومان به نفر سوم اهدا خواهد شد.

کارگاه تخصصی داستان حماسی در زنجان برگزار شد

کارگاه داستان حماسی در خصوص مباحثی همچون ارتباط روایت، قهرمان و چگونگی رسیدن از اسطوره و قهرمان به حماسه و داستان حماسی بحث برگزار شد.

این کارگاه با حضور تیمور آقامحمدی نویسنده و پژوهشگر و نویسندگان و داستان‌نویسان استان در محل حوزه هنری استان زنجان برگزار شد.

در بخش تخصصی و گفتگو شد و با بیان مثال‌هایی محورهای موضوعی داستان حماسی در سه حوزه حماسه‌های تاریخی، دینی و بومی مورد بررسی قرار گرفته و در بخش پایانی این کارگاه با بررسی آثاری از داستان‌نویسان استان که در دوره‌های پیشین در جشنواره‌ها مشارکت داشتند، سپری شد.

یک زنجانی برنده مسابقات معارف شد

مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی استان قم برگزار شد که از استان زنجان در این مسابقات با دو نماینده حضور داشت.

در این مسابقات خانم رویا سلطان پور واحد از استان و شهرستان زنجان با کسب امتیاز ۹۲ از ۱۰۰ توانست رتبه دوم رشته صحیفه سجادیه را در بخش بانوان کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط