چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
۷ زنجانی به مرحله مقدماتی کشوری مسابقات معارفی راه یافتند

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۷ زنجانی به مرحله مقدماتی کشوری مسابقات معارفی راه یافتند.

حجت‎‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: اسامی برگزیدگان بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی که آزمون آن روز ۲۷ مهرماه برگزار شده بود؛ اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه از بین یک هزار و ۵۳۰ شرکت کننده‌ای که در مرحله استانی بخش معارفی حضور داشته‌اند، ۲۰۹ نفر به مرحله مقدماتی مرحله کشوری راه یافته‌اند، اضافه کرد: این افراد شامل ۴۴ نفر در رشته معارف صحیفه سجادیه، ۸۳ نفر در رشته نهج‌البلاغه و ۸۲ نفر در رشته تفسیر و معارف قرآن کریم (۶۱ نفر بخش معارف اهل تشیع و ۲۱ نفر معارف اهل تسنن) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: از کل شرکت‌کنندگان عباس نوروزی، صابر صفی‌لو و نورالله صفی لو در بخش برادران و خانم‌ها سمیه حیدری در بخش خواهران در رشته معارف نهج‌البلاغه و خانم‌ها لیلا مهدی پور، رویا سلطان پورواحد و فاطمه بیگدلو در بخش خواهران رشته معارف صحیفه سجادیه به مرحله مقدماتی کشوری این مسابقات راه یافتند.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتی کشوری و نهایی کشوری (فینال) و در رشته‌های معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن بیشترین استقبال را در بین رشته‌های مختلف مسابقات سراسری قرآن دارد، که در دوره چهل و ششم با مشارکت ۳۱ هزار و ۲۶۶ نفر همراه است.

کرمی با اشاره به اینکه همه رشته‌های بخش مقدماتی مرحله کشوری به صورت شفاهی با انجام مصاحبه علمی از طریق مجازی در تاریخی که متعاقباً اعلام می‌شود، اضافه کرد: تاریخ برگزاری مسابقات مرحله نهایی (فینال) این رشته ها از ۹ تا ۱۱ دی ماه در شهر مقدس قم خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین درباره مسابقات تفسیر قرآن نیز گفت: منابع رشته تفسیر قرآن از سوره های عنکبوت، روم و لقمان از تفسیر نمونه خواهد بود که در مرحله نهایی کشوری سوره سجده نیز اضافه خواهد شد.

گفتنی است؛ منابع رشته معارف نهج‌البلاغه نیز از حکمت‌های ۱ تا ۱۰۰ کتاب پیام امام خواهد بود که در مرحله نهایی کشوری تا حکمت ۱۲۰ اضافه می‌شود و منابع رشته معارف صحیفه سجادیه هم در این مرحله از دعای ۴۲ تا ۴۵ خواهد بود که در مرحله نهایی کشوری دعای ۴۶ نیز اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط