دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
راهیابی دو بانوی زنجانی به مسابقات ملی معارف قرآن کریم

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: دو نفر از بانوان زنجانی به مسابقات ملی معارف راه یافتند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم امسال هم به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور ۴۲ هزار نفر برای مسابقات معارفی اوقاف در رشته‌های چهار گانه معارف قرآن کریم، معارف صحیفه سجادیه، معارف نهج البلاغه و ترجمه سوره‌های الرحمن و یاسین شرکت کرده بودند، افزود: از این تعداد ۷۷ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که دو نفر از آنها از استان زنجان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در بخش بانوان و رشته صحیفه سجادیه ۲ بانوی زنجانی به نام‌های لیلا سلطان پور واحد از شهرستان خدابنده و لیلا مهدی‌پور از شهرستان زنجان به نمایندگی از استان زنجان در مرحله نهایی مسابقات حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه مسابقات معارفی شامل مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است، افزود: آیین افتتاحیه مسابقات بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء روز ۱۹ دی ماه برگزار و متسابقین در روزهای چهارشنبه تا جمعه به رقابت با هم می‌پردازند، شنبه بعد از آن هم مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به ظرفیت‌های استان زنجان در حوزه قرآن اشاره کرد و گفت: تقریباً در همه سال‌ها شرکت کنندگان زنجانی جزو نفرات برتر مسابقات قرآن بودند.

کرمی با اشاره به اینکه در راستای ترویج معارف دینی و قرآنی در رده‌های سنی مختلف تربیت حفاظ قرآنی انجام می‌شود، افزود: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر ۵۰۰ حافظ کل قرآن کریم در استان زنجان فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط