پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
بازگشایی کارخانه کاغذ شوشتر/آخرین خبرها درباره نمایشگاه مطبوعات و قرآن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیگیری وضعیت کارخانه کاغذ شوشتر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت و خبر بازگشایی این واحد تولیدی را تایید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با تایید خبر بازگشایی کارخانه شوشتر در دهه فجر بیان کرد: معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر رفع مشکل این کارخانه هستند و چند روز قبل نیز گزارش این پیگیری‌ها را ارائه کردند.

وی درباره برگزاری نمایشگاه مطبوعات نیز گفت: زمان قطعی برگزاری نمایشگاه مطبوعات سال ۱۴۰۲، بعد از دهه فجر تعیین شده و مکان این رویداد نیز مصلی بزرگ امام خمینی (ره) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد: نمایشگاه قرآن نیز در مصلی برپا خواهد شد اما درباره زمان آغاز این رویداد، یعنی دو تاریخ ۲۵ و ۲۹ اسفندماه، به‌دلیل برگزاری آخرین نماز جمعه سال، درحال رایزنی هستیم. اگر امکان داشته باشد، در این تاریخ‌ها نمایشگاه قرآن را در مکان اصلی برگزار خواهیم کرد؛ درغیر این صورت، این رویداد با چند روز تاخیر از انتهای سال جاری آغاز خواهد شد.

اسماعیلی درباره برگزاری بیست‌وسومین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ بیان کرد: یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد ملی شدن صنعت چاپ و نشر است. چهارمحصول دانش‌بنیان تونر پرینتر، جوهر اکو سالونت، جوهر سابلیمیشن و پلیت افست که به همت دانشمندان ایرانی تولید شده است، در این آیین رونمایی شد. امیدواریم این محصولات به‌زودی به تولید انبوه برسد.

وی با تاکید بر ملی شدن صنعت چاپ و نشر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعاملات نزدیکی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها